کبد / سلامت کبد / پاکسازی کبد

کبدتان را با این کار تضمین کنید

اگر می خواهید کبدتان 120 سال کار کند حتما این روش را امتحان کنید.
کبد

زندگی رنگی | رژیم غذایی مدیترانه‌ای از جمله بهترین رژیم‌های غذایی برای مراقبت از سلامت کبد محسوب می‌شود. در حقیقت، رژیم غذایی مدیترانه‌ای به عنوان یکی از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی در جهان شناخته می‌شود.node

کبد یکی از بزرگترین اندام‌های بدن انسان است و وظایفی مانند کمک به گوارش غذا، ذخیره انرژی، و از بین بردن سموم را بر عهده دارد. به همین دلیل، کارشناسان دنبال کردن یک رژیم غذایی که از سلامت کبد مراقبت می‌کند را توصیه کرده اند.

موارد خفیف سیستیت خودشان در عرض چند روز خوب می‌شوند؛ اما برخی از افراد دچار موارد شدیدتری از سیستیت می‌شوند و نیاز به درمان منظم یا بلندمدت دارند. همچنین در برخی موارد این احتمال وجود دارد که سیستیت منجر به عفونت جدی کلیه‌ها شود؛ بنابراین اگر علائمی دارید که بهتر نمی‌شوند ضرورت دارد به پزشک مراجعه کنید.

کبد یک اندام کلیدی در عملکرد دستگاه گوارش است. با این وجود، ما کمتر به سلامت این اندام مهم و وظایفی که بر عهده دارد، توجه می‌کنیم. در حقیقت، شیوع بیماری‌هایی که سلامت کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهند، رو به افزایش است.

بنابر گزارش انجمن کبد کانادا، در آینده نزدیک، از هر چهار کانادایی، یک نفر از آن‌ها به بیماری کبد، مانند بیماری کبد چرب غیر الکلی، مبتلا خواهد بود.

افزون بر این، نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان کبد، بیماری که هر ساله بیش از ۷۰۰ هزار نفر را در جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد، از سال ۲۰۰۰ تاکنون در هر سال ۳ درصد افزایش داشته است.

بنابر داده‌های ارائه شده توسط انجمن سرطان آمریکا، سرطان کبد یکی از دلایل اصلی مرگ ناشی از سرطان در جهان است، زیرا هر ساله بیش از ۶۰۰ هزار نفر جان خود را به واسطه آن از دست می‌دهند.

با توجه به این حقایق هشدار دهنده، باید اقداماتی را در راستای مراقبت از سلامت کبد انجام دهیم و در برخی موارد تغییرات غذایی و اصلاح رژیم غذایی ممکن است آن چیزی باشد که در این زمینه مورد نیاز است.

رژیم‌های غذایی برای مراقبت از سلامت کبد

پیش از اعمال هر گونه تغییر در رژیم غذایی باید ابتدا با پزشک خود یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید. در ادامه با چند رژیم غذایی که به مراقبت از سلامت کبد کمک می‌کنند، بیشتر آشنا می‌شویم.