برای مراقبت از پوست چه کنیم؟

مراقبت پوست یک مورد مهم در برنامه روزانه مراقبتی است و حتما باید آن را در برنامه‌ی خود جای دهید.
برای مراقبت از پوست چه کنیم؟

در ابتدا نیاز است که اطلاعات کامل در مورد نوع پوست خود داشته باشید و با توجه به آن به مراقبت از پوست خود بپردازید، حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که برای مراقبت از پوست چه کنیم؟ مهم‌ترین قسمت مراقبت از پوست صورت، این است که برنامه‌ی مناسب پوست خودتان را شناسایی کنید و بتوانید بصورت منظم، مراحل آن را انجام دهید تا تاثیر معجزه آسای آن را در زیبایی و نشاط پوست خود مشاهده کنید.در ادامه برنامه‌ای را معرفی می‌کنیم که با رعایت نکات این برنامه، می‌توانید به پوستی شاداب دست پیدا کنید.

4 مرحله مهم در مراقبت از پوست

یک برنامه‌ی روزانه مراقبت از پوست صورت، باید نکاتی را پوشش دهد که انجام آن باعث شود هر روز به پوستی شاداب‌تر نزدیک شوید و همچنین انجام دادن آن قابل انجام باشد و مراحل بسیار زیاد و پیچیده‌ای نداشته باشد به همین دلیل این ۴ نکته مراقبتی را جمع‌آوری کردیم تا به سادگی و با سرعت بتوانید آن را انجام دهید.

۱-پاکسازی پوست

برای پاکسازی باید حتما پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید که به پوست صورت آسیب وارد نکند، پاک کننده‌هایی که بعد از مصرف آن احساس کشیدگی در پوست خود را حس می‌کنید مناسب نیستند، سعی کنید صورت خود را فقط یکبار در روز بشویید، به افرادی که پوست چرب دارند توصیه می‌شود اینکار را ۲ بار در روز انجام دهند.

۲-استفاده از سرم برای پوست صورت

سرم‌ها خاصیت زیادی برای پوست صورت دارند، بهتر است از سرم‌هایی که حاوی ویتامین c هستند در طول روز استفاده کنید و آن را زیر کرم ضد آفتاب بزنید و سرم‌هایی که حاوی رتینول هستند را حتما در شب مصرف کنید.

۳- استفاده از مرطوب کننده پوست

مصرف مرطوب کننده نیز تاثیر به سزایی در مراقبت روزانه پوست صورت دارد، اگر پوست چربی دارید پیشنهاد می‌شود از مرطوب کننده های سبک استفاده کنید، مرطوب کننده‌ای که پایه‌ی سبک داشته باشد و منافذ پوست را مسدود نکند.

۴- مصرف ضد آفتاب برای پوست صورت

ضد آفتاب‌ حداقل باید دارای spf30 باشد و سعی کنید ضد آفتاب را ۱۵ دقیقه قبل از رفتن به فضای باز استفاده کنید زیرا مدتی طول می‌کشد تا ضدآفتاب تاثیر خود را روی پوست بگذارد و حتما محصولات مناسب پوست خودتان را انتخاب کنید، عملکرد هر کدام از ضد آفتاب‌ها روی پوست‌های مختلف متفاوت است، ضد آفتاب‌ مناسب پوست خشک، چرب، حساس و انواع مدل‌های پوستی دیگر تاثیرات متفاوت دارند.

در ابتدا برای ایجاد روتین مراقبت پوست، کافیست با ۴ مرحله ساده‌ای که در بالا گفته شد شروع کنید و رفته رفته موارد دیگر مانند لایه‌بردارها، ماسک و .... را اضافه کنید، حتما به این موضوع نیز دقت داشته باشید که محصولات مناسب پوست خود را باید بشناسید، بخصوص محصولاتی که جدید هستند و در مورد آن‌ها اطلاعات ندارید حتما باید طی یک دوره تست شوند.

برای مراقبت از پوست چه کنیم؟

روش های خانگی مراقبت از پوست صورت

دستورالعمل‌های خانگی مراقبت از پوست بسیار شایع است و اکثر افراد بعد از جواب گرفتن از یک فرمول مراقبت پوست خانگی، آن را به دیگران پیشنهاد می‌دهند، این موضوع در حدی رایج است که حتی اما استون بازیگر معروف در صحبت‌های خود گفته است که جوش شیرین معجزه‌ی مراقبت از پوست او است، اما این موارد شاید بصورت کوتاه مدت قابل جبران باشند ولی مشخص نیست که استفاده‌ی آن‌ها در بلند مدت چه عوارضی را در پی دارد و بجای سلامت پوست ممکن است به پوست، آسیب نیز برساند.

اجتناب از روش های مراقبت از پوست در خانه

۱- مصرف آبلیمو برای پوست صورت

آبلیمو ساختار اسیدی دارد و به دلیل دارا بودن سطح بالای اسید سیتریک، پوست را تحریک می‌کند و باعث خشکی پوست و همچنین ایجاد لک در صورت می‌شود.

۲-مصرف جوش شیرین برای پوست صورت

جوش شیرین نیز یکی از مواردی است که باید از مصرف خودسرانه آن دوری کرد، جوش شیرین به دلیل سطح PH بالا، بعد از قرار گرفتن دوی پوست، آب پوست را به خودش جذب می‌کند و باعث می‌شود پوست به شدت کم آب و خشک شود.

۳-مصرف سیر برای مراقبت از پوست

مصرف سیر خام روی پوست باعث ایجاد حساسیت، اگزما، التهاب و حتی تاول‌های آبدار می‌شود.

۴-مصرف خمیر دندان برای مراقبت از پوست

خمیر دندان می‌تواند میکروب‌های روی سطح پوست را از بین ببرد و چربی پوست را جذب خود کند ولی خمیردندان نیز مانند آبلیمو و جوش شیرین باعث خشکی پوست می‌شود.

برای مراقبت از پوست چه کنیم؟

معایب رسیدگی به پوست با دستورهای خانگی

راهکارهای مراقبت از پوست و مراقبت بدن، به دلیل آسانی و دسترس پذیر بودن مواد اولیه و همچنین پایین بودن قیمت آن، مورد استقبال افراد زیادی است ولی در نظر داشته باشید که هر ماده‌ای باید با توجه به نوع پوست مصرف شود، شاید در کوتاه مدت مشکل خاصی ظاهر نشود ولی در طولانی‌ مدت مشخص نیست چه عوارضی در انتظار پوست شما است.

به همین دلیل حتما باید قبل از مصرف هر موردی، با پزشک و متخصص پوست خود مشورت کنید.

درمان مشکلات پوست صورت

قطعا راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند در فرآیند مراقبت از پوست تاثیر گذار باشد و بدون آسیب سلامت و شادابی پوست را بهبود دهد.

برای مراقبت از پوست چه کنیم؟

درمان آکنه پوست صورت

در مرحله اول باید مشخص شود که سطح آکنه پوست شما در چه سطحی است و چه شدتی دارد، برای مشکلات پوستی دیگر نیز همین قائده کاربرد دارد بطور مثال برای مشکلات دلمه شدن پوست و زخم‌های باز یا لک‌های تیره نیز در ابتدا باید سطح شدت آن مشخص شود چون این موارد روی یکدیگر تاثیر دارند، مثلا زخم باز به علت عفونت می‌تواند باعث بروز آکنه و اسکار شود و هرچقدر این زخم‌عمیق‌تر باشد، احتمال ایجاد آکنه‌‌های شدید نیز بالاتر می‌رود، در ادامه چند روش رایج برای درمان آکنه لیست شده است که حتما باید قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.

معرفی محصولات ضد آکنه

  • محصولات دارای اسید سالیسیلیک
  • محصولات دارای بنزوئیل پراکساید
  • محصولات دارای هیدروکسی اسیدها
  • محصولات دارای آداپالن
  • محصولات دارای روغن درخت چای

درمان جای زخم و لک‌های تیره

درمان لک‌های تیره و جای زخم‌ها به صبوری و زمان بیشتری نیاز دارد و این موضوع ممکن است از چند هفته تا چند ماه و حتی یکسال طول بکشد تا اثرات بهبود دیده شود، یک نکته کمک کننده برای تسریع تاثیرگذاری این موضوع، استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از ایجاد لک‌های بیشتر و حتی بهبود لک‌های قبلی است و همچنین می‌توانید ضدآفتاب را برای مراقبت از پوست دست نیز استفاده کنید.

معرفی محصولات ضد لک

  • محصولات حاوی سیلیکون
  • محصولات حاوی عسل
  • محصولات حاوی ویتامین c
  • محصولات حاوی نیاسینامید
  • محصولات حاوی رتینوئیک اسید

درمان دانه‌های حاوی چربی

روی پوست دانه‌هایی وجود دارد که داخل آن چربی انباشته شده است و دانه‌های آن‌ها زرد رنگ است و اکثر افراد درمان آن را با جوش‌های سر سیاه اشتباه می‌گیرند، در صورتیکه جوش‌های سر سیاه یک نوع از آکنه هستند. این جوش ها ممکن است دور چشم نیز دیده شوند که در اینصورت نیاز به دستورالعمل‌های مراقبت دور چشم دارند، این دانه‌های چربی بسیار وسوسه کننده هستند که خودتان آن را تخلیه کنید یا از چسب‌هایی استفاده کنید که چربی‌های داخل آن تخلیه شود اما این موارد ممکن است بیشتر از اینکه برای پوست فایده داشته باشد، عوارض داشته باشد، بخصوص اگر نکات استفاده آن را به درستی ندانید و اینکار به صورت صحیح انجام نشود، امن ترین روش این است که این منافذ توسط متخصص زیبایی یا پوست تخلیه شود و از دستورات مراقبت بعد از تخلیه استفاده کنید.

تاثیر آرایش بر روی پوست صورت

در آرایش روزانه باید حتما محصولاتی انتخاب شوند که حداقل‌ترین تاثیر را روی مسدود کردن منافذ بگذارند و از بسته شدن منافذ جلوگیری کنند،برندهایی در این زمینه وجود دارند که مصرف محصولات آن‌ها باعث بسته شدن منافذ نمی‌شود، برندهایی مانند برند کلینیک و نوترژینا.

در کل توصیه می‌شود در صورتیکه پوست چرب و مستعد آکنه دارید حتما از محصولاتی استفاده کنید که بدون چربی باشند و اگر دارای پوست خشک هستید از محصولاتی استفاده کنید که کاملا مرطوب کننده و آبرسان باشند و حتما برای هر نوع پوستی باید از پاک‌کننده‌های آرایش استفاده کنید و هیچ وقت آرایش روی صورت شما باقی نماند.

برای مراقبت از پوست چه کنیم؟

فیشیال صورت چه مزایایی برای پوست دارد؟

فیشیال یکی از موارد فوق العاده تاثیر گذار روی نشاط و شادابی پوست است، توصیه می‌شود حتما ماهی یکبار فیشال انجام دهید و در صورتیکه امکان این را ندارید بصورت ماهیانه انجام دهید، حتما هر ۳ یا ۶ ماه یکبار با فیشیال به پوست خود رسیدگی کنید و معجزه‌ی آن را روی پوست صورت خود ببینید ، بخصوص اگر مجلس یا ایونتی دعوت هستید اگر چند روز قبل از مراسم فیشال انجام دهید، در مجلس حس خیلی خوبی از درخشش و شادابی پوست خود خواهید داشت و هم چنین می‌توانید از مرکزی که در آن فیشیال پوست صورت خود را انجام می‌دهید درخواست کنید مراحل مراقبت لب را نیز برای شما انجام دهد.

نتیجه گیری

برای داشتن پوستی سالم و با نشاط نیاز به شناخت پوست صورت و روتین مراقبت از پوست است، در این مقاله توضیح دادیم که می‌توانیم برای مراقبت از پوست چه کنیم و در این مسیر حتما باید از موارد ناشناخته و دستورات خانگی که در مورد آن‌ها اطمینان ندارید اجتناب کنید تا باعث آسیب رساندن بیشتر به پوست صورت نشود، ما به این موارد در مجله زیبایی نازرخ بیشتر پرداخته ایم که میتوانبد به آن مراجعه کنید و مقالات را مطالعه کنید،به یاد داشته باشید حتما در موارد حساس از پزشک‌ها و مشاوران پوستی کمک بگیرید و در مورد توصیه‌های خانگی هم از آن‌ها بپرسید، محصولات آرایش را انتخاب کنید که کمترین آسیب را به پوست صورت برساند و باعث بسته شدن منافذ نشود، حتما پوست خود را تمیز کنید و بشویید و بدون پاک کرون پوست به رختخواب نروید و در نهایت یک روتین پوستی داشته باشید و تایم‌هایی را ب ای فیشال در نظر داشته باشید، فراموش نکنید که در این مسیر باید صبور باشید تا تاثیرات یک پوست سالم و با نشاط را ببینید.