فشار خون بالا خطرناک تر است یا فشار خون پایین؟

افراد زیادی هستند که با اختلال فشار خون دست و پنجه نرم می کنند که در این میان برخی با افت فشار درگیر هستند و از فشار خون بالا رنج می برند؛ اما کدام یک خطرناک تر است؟

زندگی رنگی | فشار خون بالا خطرناک تر است یا فشار خون پایین ؟ این سوالی است که بسیاری از مردم آن را می پرسند و البته هر کدام از آنها هم پاسخ های مختلفی برای این سوال دارند؛ اما واقعیت چیست؟

پاسخ اصلی این است که هر دو حالت فشار خون بالا و پایین می‌توانند برای سلامتی خطرناک باشند، اما هر یک دارای خطرات و مشکلات خاصی هستند.

1. فشار خون بالا (هایپرتانسیون)

فشار خون بالا می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی داشته باشد، از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های کلیوی و مشکلات دید. - اگر فشار خون بالا بدون کنترل باقی بماند، ممکن است باعث آسیب به اعضا و بازسازی سلول‌ها شود و در نهایت باعث مرگ ناشی از عوارض جدی شود.

2.فشار خون پایین (هیپوتانسیون)

فشار خون پایین نیز می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. در برخی افراد، فشار خون پایین ممکن است باعث احساس سرگیجه، سردرد، خستگی، اغما، یا حتی فشار خون بسیار پایین (شوک) شود. - افرادی که با فشار خون پایین دست و پنجه نرم می‌کنند، ممکن است مشکلاتی مانند اختلال در تعادل الکترولیتی و مشکلات قلبی داشته باشند.

بنابراین، هر دو حالت می‌توانند برای سلامتی خطرناک باشند و لازم است که هر دو به طور جدی گرفته شوند. اگر شما یا کسی که شما در موردش نگران هستید، علائم فشار خون بالا یا پایین را تجربه می‌کند، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص دقیق و درمان مناسب را دریافت کنید.