پژو پارس غزل خداحافظی را خواند

پژو پارس به زودی از سبد محصولاتی ایران‌خودرو خارج می‌شود، مگر اینکه برنامه تغییر کند.

زندگی رنگی به نقل از اقتصادآنلاین| ایران‌خودرو مشغول برنامه‌ریزی برای به موزه فرستادن پژو پارس است.

آن طور که اخبار رسیده حکایت می‌کنند این محصول پُر طرفدار آبی‌های جاده مخصوص تا پایان خرداد ۱۴۰۳ در خطوط تولید این خودروسازی حضور خواهد داشت.

ایران‌خودرویی‌ها قصد دارند تا با سه محصول پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای و گیربکس دستی، سورن پلاس با موتور XU7P و همچنین تارا V1 پلاس جای خالی پژو پارس را در تیراژ تولید خود پُر کنند.

با توجه به برنامه‌ریزی خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ برای جایگزین‌های پژو پارس به نظر می‌رسد ثبت‌نام‌کنندگان برای انواع پژو پارس باید از بین سه خودروی یاد شده دست به انتخاب بزنند.

بنابراین می‌تواند افزایش تولید پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای و گیربکس دستی، سورن پلاس با موتور XU7P و همچنین تارا V1 پلاس را جدیدترین ایده ایران‌خودرویی‌ها برای عمل به تعهدات ایجاد شده در قبال پژو پارس دانست.

آبی‌های جاده مخصوص پیش ار این تنها سورن پلاس با موتور XU7P را به عنوان خودروی جایگزین به ثبت نام کنندگان برای انواع پژو پارس پیشنهاد می‌دادند اما این پیشنهاد چندان با اقبال متقاضیان در اختیارگرفتن پژو پارس روبرو نشد.

اواخر سال گذشته ایران‌خودرویی ها برای اینکه دل ثبت نام کنندگان برای انواع پژو پارس را در دور اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه به دست بیاورند امکان خرید قسطی سورن پلاس با موتور XU7P را برای آنها فراهم کردند.

مدیران آبی های جاده مخصوص برای این منظور به ثبت نام کنندگان یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی را با بازپرداخت یک‌ساله پیشنهاد دادند.

اما نه خودروی پیشنهادی مورد اقبال متقاضیان قرار گرفت نه واگذادی قسطی سورن پلاس با موتور XU7P سبب شد ثبت نام کنندگان دست از خودروی محبوب خود بردارند.

وقتی ایده خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص برای خداحافظی با پژو پارس جواب نداد، ایران خودرویی ها مجبور شدند برای جلوگیری از زیان تولید قیمت انواع پژو پارس را در بازه ای حدود ۱۲۰ میلیون تا ۱۶۰ میلیون تومانی افزایش دهند. بلکه از زیان تولید خود کم کنند.

افزایش قیمت پژو پارس این امید را در دل متقاضیان زنده کرد که تولید آن تداوم داشته باشد. اما با توجه به اینکه تغییراتی جهت پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه در پژو پارس های مدل ۱۴۰۳ دیده نشد، امید ثبت نام کنندگان خیلی زود نا امید شد و این گمانه کم کم رنگ واقعیت به خود گرفت که پژو پارس رفتنی است.

حال باید دید چنانچه خداحافظی با پژو پارس در ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ نهایی شود و مدیران ایران خودرو این محصول خود را روانه موزه کنند آیا ایده جدید آنها برای پُر کردن جای خالی پژو پارس مورد قبول ثبت نام کنندگان قرار می گیرد؟ آیا ثبت نام کنندگان پژو پارس حاضر می‌شوند به جای آن یکی از سه خودروی پیشنهاد شده را انتخاب کنند؟

البته فراموش نکنیم اسفند سال گذشته به رغم التیماتوم سازمان ملی استاندارد و همچنین استقبال پنهانی مدیران ایران خودرو بابت خداحافظی با پژو پارس این خودرو با فشار ثبت نام کنندگان و دستور دولت در سبد محصولاتی ایران خودرویی‌ها حفظ شد. این احتمال وجود دارد که بار دیگر در دقیقه ۹۰ پژو پارس در مسیر موزه دنده عقب گرفته و به نوعی تا پاس شدن تعهدات ایجاد شده جای خود را در سبد محصولاتی ایران‌خودرویی‌ها حفظ کند.