سبزی پلو با ماهی شب عید را اینطور خاص و خوشمزه درست کنید + دانلود ویدئو

این سبزی پلو با ماهی را برای شب عید از دست ندهید.

زندگی رنگی | سبزی پلو با ماهی شب عید به هیچ عنوان غلط نمی شود و اصلا عید رقبت نمی کند پا جایی بگذارد که با سبزی پلو و ماهی به استقبالش نرفته باشند. اینجا قرار است یک ماهی شکم پر عالی و خوش طعم و خاص به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم

  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا
  • پودر زنجبیل و پودر سیر
  • سیر ۳ حبه
  • سبزی که شامل جعفری، گشنیز، نعنا و شنبلیله ۵۰ گرم
  • زرشک ۲ قاشق غذاخوری
  • گردو آسیاب شده ۱۰۰ گرم
  • رب انار ترش ۲ قاشق غذاخوری سرخالی
  • نمک، زردچوبه، فلفل قرمز به مقدار لازم
  • پیاز یک عدد متوسط

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی شکم پرمرحله اولبرای درست کردن ماهی شکم پر در ابتدا همه ادویه ها که شامل: نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر زنجبیل و پودر سیر را با هم مخلوط می کنیم و روی ماهی قزل آلا و داخل آن می مالیم.

مرحله دومروی آن را با سلفون می پوشانیم و یک تا دو ساعت استراحت می دهیم در این فاصله پیاز را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در روغن داغ سرخ می نماییم.

مرحله سومپیاز که سبک شد، سیر را پوست می گیریم و رنده می کنیم و به پیاز می افزاییم کمی که تفت داده شد سبزی را که شامل جعفری، گشنیز، نعنا و شنبلیله است اضافه می نماییم.

مرحله چهارمدر این مرحله نمک، زردچوبه و فلفل قرمز را اضافه می کنیم کمی تفت می دهیم سپس زرشک را به همراه پودر گردو می افزاییم و برای دو دقیقه دیگر تفت می دهیم در آخر رب انار ترش را می افزاییم.

مرحله پنجممواد داخل شکم ماهی آماده است ماهی که مزه دار شده است را با موادی که آماده کرده ایم شکمش را پر کرده و با خلال دندان می بندیم و چند برش روی پوست ماهی با کارد ایجاد می کنیم .

مرحله ششمماهی را در سینی فر قرار می دهیم و برای بهتر شدن طعم ماهی از روغن کرمانشاهی چند تکه روی ماهی می گذاریم توستر را از یک ربع قبل گرم کرده و روی دمای ۱۸۰ درجه حالت کانوکشن می گذاریم.

مرحله هفتمدر طبقه وسط سینی ماهی را برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قرار می دهیم. در این فاصله برنج را به داخل آب جوش و نمک می ریزیم تا نیم پز شود سپس سبزی را هم اضافه می کنیم.

مرحله هشتمزمانی که برنج روی آب بیاید آماده آبکش کردن است آن را آبکش می کنیم و ته قابلمه روغن می ریزیم وقتی داغ شد نان لواش مثلثی بریده را کنار هم می گذاریم و سبزی پلو را روی آن می ریزیم.

مرحله نهمقابلمه سبزی پلو را روی شعله پخش کن قرار دهید درب آن را بگذارید ابتدا با شعله زیاد تا بخار در آن بپیچد سپس حرارت را ملایم کنید تا برای ۴۰ دقیقه برنج دم بکشد و آماده سرو شود.

مرحله دهمبعد ار این که سبزی پلو و ماهی آماده شد ماهی را از توستر خارج می کنیم در ظرف سرو قرار می دهیم و خلال دندان ها را در می آوریم و با برش های لیمو و جعفری و گوجه گیلاسی تزئین می نمایم.

مرحله یازدهمسبزی پلو را در دیس می کشیم و با ته دیگ های طلایی تزئین می نماییم و از روغن کرمانشاهی داغ شده روی سبزی پلو هم می دهیم سبزی پلو با ماهی شکم پر ما آماده سرو است.