ارتباط اضافه وزن با سرطان/ افراد چاق مراقب باشند

چاقی منشا ابتلا به 8 نوع سرطان است/ هشدار قرمز به افراد چاق

سرطان‌ها بیشترین آمار مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص داده‌اند و با وجود پیشرفت علم هنوز این بیماری در دسته خطرناک‌ترین بیماری‌ها محسوب می‌شود. در این میان تحقیقات نشان داده است چاقی نیز خود یک عامل موثر در مسیر ابتلا به سرطان است؛ که در این مجموعه 8 نوع سرطان می‌تواند به طور مستقیم ناشی از چاقی و اضافه وزن باشد.
چاقی منشا ابتلا به 8 نوع سرطان است/ هشدار قرمز به افراد چاق

چاقی و سرطان دو مشکلی است که اسلامت انسان امروز را به شدت تهدید می‌کند. در حقیقت بسیاری از پزشکان و متخصصان چاقی را مادر بیماری‌ها می‌دانند و از طرف دیگر سرطان‌ها بیشترین قربانی را از مبتلایان خود می‌گیرند و آنها را به کام مرگ می‌کشانند. مهمترین تحقیقات در این رابطه، یک هشدار جدی به افراد دارای اضافه وزن نشان می‌دهد و از مرتبط بودن 8 نوع سرطان با چاقی خبر می‌دهد. لیلا لقمانی کارشناس تغذیه در این رابطه می‌نویسد: یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی، 8 نوع سرطان که با اضافه وزن و چاقی مرتبط هستند، شناسایی کرده است. این سرطان‌ها عبارتند از: سرطان‌های معده، کبد، کیسه صفرا، لوزوالمعده، تخمدان، مننژیوما(نوعی تومور مغزی)، تیروئید و سرطان خون میلوما متعدد.

نوشیدنی‌های معجزه‌آسا برای لاغر شدن شکم و پهلو

این نتایج بر اساس مرور بیش از 1000 تحقیق درباره اضافه وزن و خطر سرطان است که به وسیله آژانس بین المللی تحقیقات سرطان واقع در فرانسه که وابسته به ساز مان بهداشت جهانی، انجام شد. مردم هرگز فکر نمی‌کردند که بسیاری از سرطان‌هایی که اخیرا معلوم شده با اضافه وزن مرتبط هستند،ربطی به چاقی داشته باشند. این یافته ها می تواند اثر مهمی روی جمعیت جهان داشته باش. بر اساس تخمین، حدود 640 میلیون بزرگسال و 110 میلیون کودک، از جمله یک سوم از بزرگسالانو کودکان امریکا، چاق هستند. نوع سبک زندگی نوع سبک زندگی، مانند مصرف رژیم غذایی سالم، حفظ وزن مناسب و ورزش، همچنین سیگار نکشیدن، می‌تواند اثر مهمی روی کاهش خطر سرطان داشته باشد.

سرطان روده بزرگ درمان قطعی دارد؟

برای داشتن سلامت عمومی و مبارزه با سرطان باید روی این موارد که مردم می‌توانند تا حدی آنها را کنترل کنند متمرکز شد. محققان در بررسی‌هایشان و افزایشا فهرست سرطان‌ها متوجه ارتباط مثبت بین چاقی و سرطان شده‌اند. بدین منظور که هرچه توده حجم بدنی یا بی‌ ام آی (BMI) بیشترمی‌شو، خطر ابتلا به سرطان هم افزایش می‌یابد. به دنبال تحقیق در مناطق جغرافیایی مختلف از جمله آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و خاورمیانه و اطلاعات به دست آمده مشخص شده است که خطرات ابتلا به سرطان بر اثر اضافه وزن در زن‌ها و مردها به یک اندازه است.