کاهش وزن سریع/ خوراکی‌هایی که ما را لاغر می‌کند

نوشیدنی‌های معجزه‌آسا برای لاغر شدن شکم و پهلو

مشکل چاقی و معضل کاهش وزن یکی از دغدغه‌هایی است که با رواج پیدا کردن غذاهای پرکالری و همچنین زندگی ماشینی و کم تحرک گریبان انسان امروز را گرفته است که البته راه‌هایی نه چندان سخت برای غلبه بر آن وجود دارد.
نوشیدنی‌های معجزه آسا برای لاغر شدن شکم و پهلو

بدن شما آینه‌ای است از آن چیزی که می‌خورید، بنابراین حائز اهمیت است که رژیم غذایی خود را با دقت رعایت کنید. در مراقبت از رژیم غذایی خود، یک راهکار کوچک وجود دارد که نه تنها سیستم شما را از سموم پاکسازی می‌کند، بلکه به کاهش وزن اضافی نیز کمک می‌کند.

این 8 میوه لاغرتان می‌ کند/ برای لاغر شدن چه چیزی بخوریم؟

شاید در نظر اول کاهش وزن امری سخت و طاقت‌فرسا به نظر برسد ، اما با انجام ورزش، داشتن سبک زندگی سالم و رژیم غذایی متعادل می‌توانید به راحتی به وزن دلخواه خود دست یابید.

برای دستیابی به هدف خود صبر و تلاش لازم است. در این بین این نکته را هم نمی‌توان نادیده گرفت که گاهی همه آنچه گفته شد را به کار می‌بندید اما آن تاثیری که انتظارش را می‌کشید نمی‌بینید؛ این مشکل را باید در کافی نبودن محرک‌ها دید؛ در واقع محرک‌های خاصی برای کاهش وزن وجود دارد که باید آنها را در رژیم خود گنجانده تا روند کاهش وزن را تسریع کنید.

محرک‌هایی برای کاهش وزن

برای لاغر کردن شکم و پهلو، می‌توانید از مواد غذایی زیر استفاده کنید:

میوه‌ها و سبزیجات: میوه‌ها و سبزیجات با فیبر بالا و کم کالری می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. انتخاب کنید:

  • سبزیجات برگی مانند سبزیجات خورشتی، اسفناج، کلم، ریحان و جعفری.
  • میوه‌های تازه و متنوع مانند سیب، پرتقال، هندوانه، خیار، هویج و کاهو.
  • پروتئین‌های پاک: مصرف منابع پروتئینی با کمترین مقدار چربی و کالری می‌تواند کمک کند. گزینه‌های خوب شامل موارد زیر هستند:
  • ماهی سفید مانند تون ماهی، کپور، سالمون و سردری.
  • گوشت مرغ بدون پوست و چربی.
  • ماهی‌هایی که دریاچه‌ها و رودخانه‌های ایران موجود هستند مانند شیرماهی و قزل آلا.
  • محصولات لبنی کم چرب: محصولات لبنی با کمترین مقدار چربی و کالری مناسب هستند. می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:
  • شیر کم چرب یا بدون چربی.
  • ماست کم چرب یا بدون چربی.
  • پنیر سفید کم چرب.
  • غذاهای کم چرب و کم کالری: در برنامه غذایی خود از غذاهای زیر استفاده کنید:
  • غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، نان‌های چندغلتکه کامل و نان کامل.
  • سبوس‌ها و غلات با فیبر بالا مانند جو، گندم و آرد کامل.
  • لوبیا، عدس، نخود و عدسی.

نوشیدنی‌هایی با قدرت کاهش وزن سریع

یکی دیگر محرک‌های آسان، مصرف نوشیدنی‌هایی است که به کاهش وزن کمک کرده و می‌تواند چربی‌های سرسخت شکم را نیز سوزانده باشد.

این نوشیدنی با استفاده از ریشه زنجبیل، نعناع خشک، خیار و لیمو تهیه می‌شود. می‌توانید این نوشیدنی‌ها را به مشورت پزشک به روتین کاهش وزن خود اضافه کنید.

نوشیدنی زنجبیل و لیمو

۲ سانتی متر زنجبیل را خرد کرده و با ۱ فنجان آب سرد مخلوط کنید. آن را در یک لیوان بریزید و ۱ قاشق چایخوری آبلیمو و ۱/۲ قاشق چایخوری پودر زیره برشته شده به آن اضافه کنید.خوب هم بزنید و بنوشید.

قهوه کاهش وزن فوری

۱ قاشق چایخوری قهوه را در یک فنجان بریزید و ۱ فنجان آب داغ به آن اضافه کنید؛ خوب هم بزنید و ۱ قاشق چایخوری بذر کتان آسیاب شده به آن اضافه کنید. دوباره خوب هم بزنید و روی آن را با شکلات تلخ رنده شده تزیین کنید.

چای سبز و نعناع

یک قابلمه بردارید و ۱ فنجان آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد. حالا ۵-۷ برگ نعناع را به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه بجوشانید؛ سپس برگ های چای سبز را اضافه کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه خیس بخورد.

مخلوط راصاف کنید و بلافاصله سرو کنید.

نوشیدنی شنبلیله

۲ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در ۱/۲ لیوان آب یک شب خیس کنید.

صبح روز بعد، ۱ عدد خیار را مخلوط کرده، ۱/۲ فنجان آب به همراه دانه های شنبلیله صاف شده اضافه کنید.

مواد را با یکدیگر خوب مخلوط کنید و در لیوان بریزید.

می توانید کمی فلفل سیاه به آن اضافه کنید و بنوشید.

معجون آب نارگیل

۱ فنجان آب آناناس تازه را بردارید، ۱ فنجان آب نارگیل و ۱/۲ قاشق چایخوری دانه رازیانه به آن اضافه کنید.

بلافاصله معجون را بنوشید.

معجون کرفس

۱/۲ فنجان کرفس را در مخلوط کن بریزید و ۱ فنجان آب به آن اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کنیدو سپس در لیوان سرو کنید، ۱/۲ قاشق چایخوری سرکه سیب، ۱/۴ قاشق چایخوری فلفل سیاه را اضافه کنید و لذت ببرید.

معجون گوجه فرنگی و لیموترش

۱ فنجان گوجه فرنگی را در مخلوط کن میکس کنید؛ ۱ قاشق چایخوری آبلیمو و کمی نمک سیاه به آن اضافه کنید. در لیوان سرو خوب هم بزنید و از معجون لاغری خود لذت ببرید!

معجون عسل و لیمو

۱ فنجان آب ولرم آماده کنید و ۱ لیموترش و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید و با معده خالی بنوشید.

معجون سبزه گندم و انگور

۱ فنجان علف گندم را خرد کرده و با ۱/۲ فنجان انگور مخلوط کنید. نوشیدنی را در یک لیوان صاف کرده و کمی نمک سیاه به آن اضافه کنید.

معجون جعفری و لیموترش

لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایی است و باعث افزایش سلامتی می شود. نوشیدن روزانه یک لیوان معجون جعفری و لیمو با معده خالی میزان سوخت و ساز بدن را دست کم ۴۰ درصد افزایش می دهد.

،سم زدایی از کبد عامل مهم و اساسی در سوزاندن چربی به خصوص چربی های دور شکم و کمر به شمار می رود زیرا کبد به سوزاندن چربی های ذخیره شده در بدن کمک می کند.براساس نتایج یک مطالعه که انجام شده است، نوشیدن روزانه یک لیوان معجون جعفری و لیمو با معده خالی میزان سوخت و ساز بدن را دست کم ۴۰ درصد افزایش می دهد.

مواد لازم برای تهیه معجون لاغری:

یک دسته جعفرییک عدد لیمویک لیوان آبجعفری ها را ریز خرد کنید و با اضافه کردن آب لیمو و سپس یک لیوان آب، معجون را آماده کنید سپس این معجون را هر روز بنوشید، اما فقط برای پنج روز. سپس، شما باید یک استراحت ۱۰ روزه به بدنتان بدهید و برنامه را دوباره از ابتدا آغاز کنید.(با مشورت پزشک)این معجون برای سوزاندن کالری استفاده می‌شود و ویتامین ها و مواد معدنی را به بدن می‌رساند و علاوه بر این، با استفاده از آن شما می توانید سه کیلوگرم کمتر از پنج روز کاهش وزن داشته باشید.