خواننده معروف زن / درگذشت خواننده معروف زن

خواننده معروف درگذشت + عکس

«شینید اوکانر» خواننده ایرلندی در 56 سالگی به دلیل مشکلات روحی درگذشت.
فوت خواننده زن

زندگی رنگی به نقل از وقت صبح | «شینید اوکانر» خواننده ایرلندی در 56 سالگی در حالی که از مشکلات روحی رنج می برد، درگذشت. هنوز علت مرگ او اعلام نشده است «شینید اوکانر» سال‌ها با مشکلات روحی دست و پنجه نرم می‌کرد.

او در روزهای ابتدایی ماه ژوئیه در صفحه کاربری خود نوشته بود که پس از 23 سال دوباره به شهر لندن برگشته و تولید آلبومی را به پایان رسانده که قرار است سال آینده میلادی پخش شود.

شهدا صدقات (پیش‌تر ماگدا دویت، زاده شده به نام شینید ماری برنادت اوکانر، ۸ دسامبر ۱۹۶۶ – ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳) که به‌طور حرفه‌ای به نام شینِیْدْ اوکانر (به انگلیسی: Sinéad O'Connor) شناخته می‌شد خواننده/ترانه‌سرای پاپ ایرلندی بود. اوکانر در سال‌های پایانی دههٔ ۱۹۸۰ میلادی و با آلبوم شیر و کبرا به شهرت رسید و بازخوانی ترانهٔ «هیچ چیز با تو قابل مقایسه نیست» (از آثار پرینس) برای‌ او موفقیت جهانی به همراه آورد.

بی پروایی و رُک‌گویی، موهای همیشه تراشیده، چهرهٔ جدی و لباس‌های معمولی، عناصر شکل‌دهندهٔ شخصیت و ظاهر اوکانر هستند. طبق گفتهٔ وبگاه آل‌میوزیک این مشخصات باعث شده که او آغازگر یک حرکت طغیان‌گر باشد که لیز فیر، کورتنی لاو و آلانیس موریست ادامه‌دهندگان آن هستند.فعالیت موسیقی او علاوه بر آلبوم‌های شخصی‌اش، شامل همکاری با هنرمندان متعدد دیگر و مشارکت در کنسرت‌های خیریه برای جمع‌آوری اعانه می‌شود.

او در اوت ۲۰۱۸ در نامه‌ای از پاپ فرانسیس خواست او را تکفیر کند، مشابه درخواستی که از پاپ بندیکت شانزدهم و پاپ ژان پل دوم کرده بود.

در اکتبر ۲۰۱۸ اوکانر به اسلام گروید، و این کار را «نتیجه طبیعی سیر هر متأله هوشمندی» خواند.[۹] این کار طی مراسمی در ایرلند با اجرای عمر القدری شیخ متأله سنی انجام شد. او همچنین نام خود را به شهدا دویت تغییر داد. او در پیامی در توییتر از همکیشان مسلمان خود برای حمایت شان تشکر کرد و ویدئویی از خود در حال سر دادن اذان بارگذاری کرد. او همچنین تصاویری از خود با پوشش حجاب اسلامی منتشر کرد.