رنو ایرانی به بازار می آید/ قرارداد نهایی امضا شد

قرارداد نهایی ساخت اتومبیل رنو در ایران امضا شد.

زندگی رنگی به نقل از اقتصادنیوز | نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

11 خرداد 1354؛ «رنو» ساخت ایران به بازار می‌آید

قرارداد نهایی ساخت اتومبیل رنو در ایران امضا شد و یک شرکت بزرگ که سرمایه آن به 835 میلیون تومان خواهد رسید برای تولید این اتومبیل در ایران تاسیس شد.

گفت‌و‌گوهای 14 ماهه مدیران شرکت سیتروئن با مدیران کمپانی‌های «رنو» و «سیتروئن» فرانسه هفته گذشته به عقد قرارداد نهایی ساخت اتومبیل رنو در ایران انجامید.

برای این منظور، کمپانی فرانسوی سیتروئن، سهم خود را در کارخانه سیتروئن ایران به کمپانی اتومبیل‌سازی دیگر فرانسه «رنو» واگذار کرد.

سرمایه اولیه شرکت ایرانی و فرانسوی رنو 122 میلیون تومان است که بلافاصله پرداخت شد.

شرکت جدید، تولید اتومبیل‌های چهار سیلندر «رنو» با مونتاژ این اتومبیل سواری از یکی دو ماه آخر امسال شروع خواهد کرد.

تولید کارخانه ژیان تا سال 1359 به یکصد هزار دستگاه خواهد رسید و تولید ژیان نیز همچنان ادامه خواهد یافت.