بوی عید آتش قیمت خودرو را تندتر کرد / پژو پارس به 795 میلیون رسید / پژو 207 دو قدم مانده به میلیاردی شدن / قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 اسفند 1402

قیمت خودرو امروز هم رکورد زد

زندگی رنگی به نقل از تجارت نیوز | با نزدیک شدن به پایان سال، قیمت خودروها همچنان به سنت هر ساله خود پایبند مانده و در آستانه عید نوروز، روند صعودی خود را ادامه داده‌اند. این سال نیز، این روند از اوایل اسفند آغاز شده و امروز، چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲، به اوج خود رسیده است. در میان ۳۰ محصول مورد بررسی در بازار، تنها دو خودرو روند نزولی داشته‌اند و بیشتر آن‌ها قیمت‌های گرانی نسبت به روز گذشته داشته‌اند. گذشته از اوج‌گیری دوباره ارز و تخلیه هیجانات قیمت دلار در بازار خودرو، از سیگنال‌دهی خودروسازانی نظیر ایران‌خودرو به بازار و چراغ سبز آن‌ها به گرانی خودرو نمی‌توان به‌راحتی گذشت و از آن چشم‌پوشی کرد.

به‌ویژه نشانه‌های توقف رسمی تولید پژو پارس پس از ۲۳ سال و درخواست ایران خودرو برای بالابردن قیمت محصولات خود در بازار خودرو کاملا مشهود است. البته با دورزدن شورای رقابت توسط وزارت صمت، به نظر می‌رسد در پشت‌پرده برخی از خودروهای چینی خواه ناخواه از شمول قیمت‌گذاری دستوری خارج شده‌اند تا بدین شکل پایه‌های سلطنت چینی‌ها بر بازار را محکم‌تر کنند و قیمت این محصولات در بازار آزاد هم فزاینده شود.

قیمت خودرو در بازار داخلی

قیمت خودرو در بازار داخلی در اکثر محصولات صعودی گزارش می‌شود. در بین ۲۰ محصول مورد بررسی تنها تارا دنده‌ای امروز با روند نزولی کار خود را آغاز کرد. همچنین چهار محصول سایپا، یعنی تیبا صندوق‌دار، هاچ‌بک، پراید وانت و کوییک R اتومات به همراه سمند LX EF۷ بنزینی پنج مدلی هستند که بدون تغییر نسبت به روز گذشته خرید و فروش می‌شوند.

۱۴ محصول دیگر کار خود را صعودی شروع کردند تا کلیت بازار برای متقاضیان خودرو نگران‌کننده باشد. به‌ویژه پژو پارس که از چندی پیش خبر توقف تولید آن منتشر شد اوج‌گیری خود را آغاز کرد، طی دو روز اخیر و پس از خروج رسمی از خط تولید ایران خودرو، حدود هشت درصد رشد کرد تا در آستانه ورود به کانال ۸۰۰ میلیون تومان قرار بگیرد.