شهادت یک نیروی سپاه /گرمای هوا / همجنس گرایی

6 خبر مهم وقتی دیشب خواب بودید

دیشب اتفاقات ریز و رشت زیادی در دنیا رخ داد که 6 خبر مهم را اینجا می خوانید
خبر مهم

زندگی رنگی | دیشب که خواب بودید خیلی ها بیدار بودند و اتفاقات زیادی در دنیا رخ داد که 6 اتفاق مهم به روایت روزاروز را اینجا می خوانید.

1- کوپرنیک، مرکز اقلیم‌شناسی اتحادیه اروپا، اعلام کرده ژوئیه(۱۰تیر تا ۱۰ مرداد) امسال گرم‌ترین ماه ثبت‌شده در جهان بوده؛ هم دمای سطح زمین و هم دمای اقیانوس‌ها و دریاها، به‌اندزه‌ای غیرعادی بسیار گرم‌تر از دمای متوسط برای این فصل از سال بوده است. سامانتا بورگس، معاون مرکز اقلیم‌شناسی اروپا، گفته امسال سومین سال گرم ثبت‌شده در تاریخ است.

2- هشت کشور برزیل، بولیوی، کلمبیا، اکوادور، گویان، پرو، سورینام و ونزوئلا که جنگل‌های حاره‌ای آمازون در آن‌ها قرار دارد از توافقی روشن برای پایان‌دادن به جنگل‌زدایی بازمانده‌اند.

  • بیانیه مشترک روز سه‌شنبه از تشکیل ائتلافی برای مقابله با جنگل‌زدایی خبر می‌دهد، اما تعیین اهداف حفاظت از این جنگل را به طور جداگانه به عهده هر کشور می‌گذارد.
  • حفاظت از آمازون یکی از بخش‌های محوری تلاش برای مقابله با تغییر اقلیم است.
  • این هشت کشور از روز سه شنبه برای دو روز در شهر برزیلی بِلِم گرد هم آمدند که اولین نشست از این نوع بعد از ۱۴ سال است.

3- ایرنا، به‌نقل از قرارگاه حمزه سید‌الشهدای سپاه، گزارش داده امیرحسین صالحیان، از نیروهای سپاه پاسداران حین ماموریت، از سوی «عناصر ضدانقلاب» «در چالداران آذربایجان غربی شهید شده است.»

4- ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام، اعلام کرد، مایکل اریک کوریلا، فرمانده این ستاد، در روزهای ۱۵ تا ۱۷ مرداد با ناوشکن توماس هادنر از تنگه هرمز گذشته و به امارات و نیز، به پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین رفته است.

5- کمیسیون ارتباطات و رسانه عراق، نهاد ناظر بر رسانه‌ها در این کشور، به شرکت‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی که در آن‌جا فعالیت می‌کنند دستور داده اصطلاح «همجنس‌گرایی» رابه کار نبرند و به جایش «انحراف جنسی» را به کار ببرند. استفاده از اصطلاح «جنسیت» نیز ممنوع شده است.

6- حکم اعدام پنج‌مرد به اتهام تجاوز به عنف به یک زن(در اردیبهشت ۱۴۰۱) در مرند به اجرا گذاشته شد.