طرز تهیه 3 حلوای خاص و خوشمزه + دانلود ویدئو

این 3 حلوای خاص را در این روزهای خاص و مراسم‌های خاص بپزید.

زندگی رنگی | حلوای عربی یکی از معروف ترین حلواها است که خوشمزگی آن زبان زد شده؛ البته

رسپی و دستور پخت های متعددی برای این حلوا وجود دارد اما اینجا قرار است 3تا از بهترین ها و خاص ترین ها را به شما آموزش دهیم.

حلوای عمانی

مواد لازم:

آرد سفید نصف پیمانه

پودر کاکائو ۱ ق غ

آب ۳ پیمانه و نصفی

شکر ۱/۵ پیمانه

روغن نصف پیمانه

کره ۵۰ گرم

گلاب‌و‌زعفران نصف پیمانه

هل مقدار لازم

پودر کاکائو ۱ ق غ

طرز تهیه:

آرد و پودر کاکائو رو با هم الک میکنیم‌و‌با آب مخلوط میکنیم و صافش میکنیم

شکر رو میریزم تو تابه تا خوب که کاراملی بشه بعد روغن رو بهش اضافه میکنیم

بعدش مخلوط آب و آرد‌ و‌ کاکائو بهش اضافه میکنیم

بعد از نیم ساعت موادموم خوب پخت ،گلاب و زعفران و هل اضافه میکنیم

و در آخر کره میریزیم با مغز

2- حلوای عربی با شیرخشک

3- حلوای کرمدار

مرحله اول: تهیه شربت حلوا

برای تهیه حلوا، ابتدا شربت را تهیه کنید. برای این کار، آب و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا شکر کاملاً ذوب شود. سپس قابلمه را روی شعله قرار دهید تا دانه‌های شکر به خوبی حل شوند. برای این مرحله، نیازی به غلیظ شدن شربت نیست؛ همین‌طور که شکر ذوب می‌شود، زعفران را به شربت اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. سپس بعد از چند دقیقه، گاز را خاموش کنید و قابلمه حاوی شربت را کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

پس از تهیه شربت، در ادامه روغن جامد را داخل یک قابلمه بریزید و شعله گاز را به حداقل کاهش دهید تا روغن ذوب شود. سپس آرد سنگک الک شده را به روغن اضافه کنید و شروع به سرخ کردن آرد درون روغن جامد کنید. در این مرحله، مدام هم بزنید تا بوی خوشی ایجاد شود و زمانی که دانه‌ های آرد کمی قهوه‌ای رنگ می‌شوند و دانه‌های سفید درون روغن دیده نمی‌شوند، قابلمه را از کنار شعله بردارید.

مرحله سوم: تهیه حلوا

در ادامه، شربت تهیه شده را به آرامی به حلوا سرخ شده بریزید و کمی حلوا گلوله می‌شود. اگر آرد را به خوبی سرخ کرده باشید، نگران نباشید، به راحتی باز می‌شود. آرد را هم بزنید تا کم کم خودش را بگیرد. سپس در ادامه، کره و روغن مایع و گلاب را نیز به مواد اضافه کنید و دوباره قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب اضافه مواد کشیده شود و بعد حلوا را گهواره کنید.

مرحله چهارم: تهیه کرم مخصوص

آرد، نشاسته ذرت و شکر را کاملا با هم مخلوط کنید. به آرامی شیر سرد را به مواد اضافه کنید و بعد از یکدست شدن، روی حرارت را ملایم قرار دهید. با قاشق همه مواد را مخلوط کنید تا حلوا غلیظ و لطیف باشد و رد قاشق روی کرم بموند. اکنون از روی حرارت کرم را برداشته و خامه را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید تا کرم یکدست شود.

مرحله پنجم: تهیه حلوای کرمدار

حالا حلوا را روی نایلون به شکل مستطیل و به قطر نیم سانتی‌متر باز کنید. کرم آماده را که کمی خنک شده، روی حلوا پهن کنید. حلوا را با کمک نایلون رول کنید و برای مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کرم و حلوا خودشان را بگیرند. سپس با کمک چاقوی تیز و نازک حلوا را برش زده و به دلخواه آن را تزیین کنید.