پیش بینی مهم درباره قیمت خودرو بعد از انتخابات/ خودرو بخریم یا نه؟

قیمت خودرو امروز، جمعه، 8 تیر 1403 با تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. تمامی محصولات داخلی، مونتاژی و وارداتی بازار در ثبات کامل به سر می‌برند، اما آیا این ثبات برای هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت؟
پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده/ روند بازار خودرو پس از انتخابات چگونه خواهد بود؟

زندگی رنگی به نقل از تجارت‌نیوز| قیمت خودرو، امروز، جمعه، 8 تیر 1403 روند خاصی ندارد و تمامی محصولات داخلی و خارجی بازار در ثبات کامل به سر می‌برند.

از صبح امروز، چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و 6 نامزد این دوره برای رقابت با یک‌دیگر حاضر شده‌اند. انتخاب هر یک از این 6 نامزد می‌تواند تأثیر بسزایی روی روند بازارهای مالی، خصوصاً بازار خودرو داشته باشد؛ بنابراین در شرایط کنونی، روند بازار خودرو چگونه خواهد بود؟

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، قیمت خودروهای داخلی و خارجی از صبح امروز تغییری ندارد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از ابتدای امروز تغییری ندارد.

کوییک S دنده‌ای با مدل 1403 یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو که طی دو هفته پیش پنج میلیون تومان گران‌تر شده بود، این هفته یک میلیون تومان دیگر افزایش قیمت پیدا کرد و سرانجام به نرخ 420 میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل 1403، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا و یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روزهای بازار به شمار می‌رود که طی هفته گذشته تنها رشد قیمت سه میلیون تومانی را ثبت کرده بود و این هفته با 9 میلیون تومان دیگری که گران‌تر شد، به نرخ 727 میلیون تومان رسید.

پژو 207i دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار محسوب می‌شود که طی دو هفته پیش 12 میلیون تومان گران‌تر شده بود، از ابتدای هفته جاری دو میلیون تومان دیگر افزایش قیمت داشت و به نرخ 747 میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 یکی از محصولات پر سر و صدای ایران خودرو است که با انتشار خبر توقف تولید آن از هفته پیش، با رشد باورنکردنی 50 میلیون تومانی روبه رو شد و وارد کانال 885 میلیون تومان شد.

قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز در ثبات کامل به سر می‌برند.

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای روند معاملات شنبه 18 میلیون تومان ارزان‌تر شده و با نرخ 802 میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 به شمار می‌رود که از ابتدای این هفته 14 میلیون تومان ارزان‌تر شد و به نرخ 945 میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور نیز از ابتدای هفته اخیر افت پنج میلیون تومانی را ثبت کرده و با یک میلیارد و 635 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو پنج‌نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که با 80 میلیون تومان رشد قیمتی که پیدا کرد به نرخ یک میلیارد و 920 میلیون تومان رسید.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: بازار خودرو همچنان در رکود به سر می‌برد و هیچ اتفاقی، حتی نوسانات نرخ ارز و انتخابات ریاست جمهوری روی آن تأثیرگذار نیست. در حال حاضر انواع خودروهای وارداتی از جمله سوزوکی، تویوتا و هونگچی چینی با افت قیمت شدید در بازار روبه رو هستند و به نظر می‌رسد که قیمت‌های پایین‌تر را نیز تجربه خواهد کرد.

جعفری ادامه داد: بازار خودروهای مونتاژی هم وضعیت چندان جالبی ندارد و رکود این بازار، خصوصاً در خودروهای مونتاژی بالای دو میلیارد تومان به چشم می‌خورد. برخی از شرکت‌های مونتاژکار برای مقابله با این موضوع، طرح‌های فروش اقساطی راه‌اندازی کردند و این باعث می‌شود تا خودروهای مونتاژی با قیمت کمتر از دو میلیارد تومان نیز اختلاف چندانی از کارخانه تا بازار نداشته باشند.