احترام برومند کیست؟

حالا که ویدئوی سانسور شده از احترام برومند و پارسا پیروزفر حسابی وایرال شده است شاید برایتان جالب باشد بدانید احترام برومند کیست؟
بیوگرافی احترام برومند؛ از مجری‌گری برنامه کودک تا ازدواج با بازیگر مطرح سینمای ایران

زندگی رنگی به نقل از روزیاتو| به تازگی نام احترام برومند به واسطه سکانس جنجالی رقص دو نفره با پارسا پیروزفر در سریال «در انتهای شب» بر سر زبان‌ها افتاده است. به همین بهانه نگاهی به زندگی شخصی و کارنامه هنری این بازیگر و مجری قدیمی می‌اندازیم.

زندگینامه احترام برومند

احترام برومند با نام کامل احترام‌السادات برومند یزدی، روز بیستم فروردین‌ماه سال ۱۳۲۶ در شهر تهران به دنیا آمد. پدر او، مردی مذهبی بود که درعین‌حال ذهنی باز و روشن داشت. مادرش نیز، زن خانه‌داری بود که هنر را ارج می‌نهاد.

او فرزند اول خانواده است و پنج خواهر و برادر دارد که از میان آن‌ها، دو خواهر کوچک‌ترش به نام‌های مرضیه برومند و راضیه نیز مانند خودش در دنیای هنر فعالیت دارند و به عنوان کارگردان، صداپیشه و عروسک‌گردان کار می‌کنند. خواهر دیگر او، طاهره، قهرمان بدمینتون بوده است.

کودکی احترام و مرضیه برومند

احترام برومند در کنار خواهرانش، مرضیه، راضیه و طاهره

تحصیلات

او که مدرک تحصیلی‌اش دیپلم است پیش از ورود به تلویزیون و در سال‌های ۱۳۴۵ و ۴۶ به عنوان معلم کودکان استثنایی و به‌طور اخص سندروم دان فعالیت کرد.

آغاز فعالیت در تلویزیون

احترام برومند فعالیت حرفه‌ای خود در تلویزیون را از سال ۱۳۴۶ آغاز کرد. او در یک آزمون گویندگی برای برنامه‌های کودکان شرکت کرد و هرچند در این زمینه آموزش خاصی ندیده بود، نتیجه‌ی خوبی کسب کرده و به عنوان مجری برنامه‌ی کودک انتخاب شد.

او به عنوان مجری و گوینده کار خود را با یک برنامه ۱۰ دقیقه‌ای در هفته برای کودکان و نوجوانان شروع کرد اما پس از مدتی به خاطر استقبال از اجرایش زمان برنامه‌هایش بیشتر شد تا اینکه سال ۱۳۵۲ وقتی ۲۶ ساله بود به عنوان مجری دائم برنامه کودک انتخاب شد.

برومند فعالیت‌های خود در تلویزیون ایران را تا فروردین سال ۱۳۵۸ ادامه داد. اما پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ و درگرفتن جنگ میان ایران و عراق، از این کار کناره‌گیری کرد.

کارنامه هنری پس از انقلاب

پس از انقلاب ۵۷، احترام برومند چندین نوار قصه برای بچه‌ها ضبط کرد.

او در سال ۱۳۸۳ هنگامی که ۵۷ ساله بود به فعالیت در سینما روی آورد. اولین تجربه‌ی او در این فضا، ایفای نقش در فیلم سینمایی «دیشب باباتو دیدم آیدا» به کارگردانی رسول صدرعاملی بود.

برومند سپس در فیلم‌های دیگری مانند «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی و «طلا» ساخته‌ی پرویز شهبازی نیز ظاهر شد.

او همچنین در نمایش تلویزیونی «خواب‌زده» به کارگردانی سیروس مقدم نیز ایفای نقش کرده است.

احترام برومند پس از مدت‌ها فاصله، در سال ۱۳۸۹ مجدداً به دنیای کودکان بازگشت و مجری‌گری جشن انجمن تئاتر کودک و نوجوان را برعهده گرفت.

او آثار مختلفی مانند کتاب «پاییز ۳۲» و مجموعه کتاب‌های «مثل‌ها و قصه‌هایشان» را در قالب کتاب صوتی ارائه کرده است.

زندگی خانوادگی، ازدواج و فرزندان

احترام برومند در سال ۱۳۴۶ با داوود رشیدی، هنرپیشه‌ی مطرح تاریخ سینمای ایران ازدواج کرد. دختر این زوج هنرمند، لیلی رشیدی، در سال ۱۳۵۲ متولد شد. لیلی در رشته‌ی مترجمی زبان فرانسوی تحصیل کرد و مانند پدر و مادرش، وارد حیطه‌ی بازیگری شد.

عضو دیگر خانواده‌ی آن‌ها، پسری به نام فرهاد است که فرزند داوود رشیدی از همسر اولش، هما فریور تهرانی، است. فرهاد رشیدی حائری در سال ۱۳۴۱ در ژنو سوئیس زاده شده و به عنوان یک پژوهشگر و دانشمند در این شهر زندگی می‌کند.

داوود رشیدی در ۵ شهریور ۱۳۹۵ در ۸۳ سالگی بعد از مدت‌‌ها درگیری با بیماری آلزایمر در پی ایست قلبی در خانه اش درگذشت.

فیلم‌های احترام برومند

  • ١٣٩٨ – عروسی مردم (مجید توکلی)
  • ١٣٩٨ – خواب‌زده (سیروس مقدم)
  • ١٣٩٨ – طلا (پرویز شهبازی)
  • ۱۳۹۴ – فروشنده (اصغر فرهادی)
  • ١٣٩۴ – در سکوت (ژرژ هاشم‌زاده)
  • ۱۳۹۴ – وقتی برگشتم… (وحید موسائیان)
  • ۱۳۸۳ – دیشب باباتو دیدم آیدا (رسول صدرعاملی)
بازار