زمستان تازه شروع شد / برف و باران ادامه خواهد داشت

سازمان هواشناسی کشور از ادامه دار بودن بارش برف و باران خبر داد .

زندگی رنگی به نقل از هم میهن| سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش باران و برف و هوای سرد تا پایان هفته جاری در کشور خبر داد و اعلام کرد: امروز بیشترین بارش‌ها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، غرب سواحل دریای خزر و قم، اصفهان و مرکزی رخ می‌دهد.

کاهش محسوس دما همراه با بارش‌ها از روز گذشته در بیشتر مناطق کشور آغاز شده که روند کاهشی دما امروز هم انتظار می‌رود و هوا تا فردا (سه‌شنبه) در بیشتر مناطق کشور سرد خواهد شد.

آسمان تهران امروز ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و برف پیش‌بینی شده که مه رقیق و گاهی وزش باد را شاهد خواهیم بود؛ امشب نیز آسمانی ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده برف همراه با مه رقیق و گاهی وزش باد برای تهران رخ می‌دهد. این شرایط برای دو روز آینده (روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه) نیز پیش‌بینی می‌شود که تداوم کاهش دما را خواهیم داشت.

توانیر نوشت: مصطفی رجبی مشهدی روز یکشنبه با اشاره به بیانیه سازمان هواشناسی کشور که اعلام کرده بود در هفته پیش رو، کشور رسما وارد زمستان می‌شود و در سطح گسترده‌ای از کشور با بارش برف شدید و کاهش قابل توجه دما مواجه خواهیم شد گفت: هم اکنون شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تامین برق هموطنان وجود ندارد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به ورود سامانه‌ جدید سرما به کشور و افزایش مصرف گاز و برق و اختلالاتی که ممکن است در سوخت رسانی به نیروگاهها رخ دهد از هموطنان درخواست کرد انرژی برق و گاز را بهینه مصرف کنند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: عدم استفاده از بخاری برقی، تنظیم دمای وسایل گرمایشی منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد و عایق بندی درب وپنجره‌های منازل از جمله توصیه‌های است که مردم باید رعایت کنند.