اعلام نتایج کنکور / باز نشدن سایت / اختلال سایت سنجش / اطلاعیه سازمان سنجش

اطلاعیه شبانه سنجش درباره نتایج کنکور

سازمان سنجش درباره اختلال در سایت برای اعلام نتایج کنکور اطلاعیه صادر کرد.
سازمان سنجش

زندگی رنگی به نقل از جماران | نتایج اولیه کنکور اعلام شد، اما سایت سنجش هم دچار مشکل شد. سایت سنجش برای اعلام نتایج اولیه کنکور به دلیل مراجعه همزمان و گسترده کنکوری‌ها از دسترس خارج شده است.

در همین راستا سایت سنجش در اطلاعیه اعلام کرد : به‌دلیل ترافیک بالای مراجعه به سامانه، فعلا مشاهده نتایج کنکور مقدور نیست

پیش از این سازمان سنجش اعلام کرده بود : سازمان سنجش ابتدا نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ را تا ۲۰ مرداد اعلام و سپس همزمان با انتشار کارنامه نهایی، سوابق تحصیلی را در نتیجه کلی آزمون اعمال می‌کند؛ از این رو بین اطلاع‌رسانی اولیه نتایج و کارنامه نهایی برای مشخص شدن وضعیت داوطلبان آزمون سراسری فاصله وجود دارد.از آنجا که برخی داوطلبان در هر دو آزمون دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ شرکت کرده بودند که بعضا ممکن است رشته آن‌ها در آزمون دی و تیرماه یکسان نباشد و می‌خواهند نتیجه هر دو این آزمون‌ها را ببینند تا نهایتا انتخاب کنند که سوابق تحصیلی آن‌ها برای کدام یکی از نتایج اعمال شود. سازمان سنجش ابتدا نتایج اولیه را اعلام می‌کند و در مرحله بعد همزمان با انتشار کارنامه نهایی داوطلبان، سوابق تحصیلی آن‌ها که توسط آموزش و پرورش تراز شده را در نتیجه کلی آزمون، اعمال می‌کند.بنابر اعلام سازمان سنجش نتایج اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ از ۱۵ تا ۲۰ مرداد اعلام خواهد شد و انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام می‌گیرد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه اعمال سوابق تحصیلی به صورت ۴۰ درصد تأثیر قطعی در نمره آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای اولین بار اعمال می‌شود، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور در تعامل با وزارت آموزش و پرورش در حال نهایی کردن داده‌های مربوط سوابق تحصیلی داوطلبان است.

بازار