نتایج کنکور / اعلام نتایج کنکور / زمان اعلام نتایج کنکور

جزئیات اعلام نتایج کنکور / چگونه نتایج کنکور را ببینیم؟

تا اعلام نتایج نهایی کنکور چیزی نمانده است و این جزئیات درباره اعلام نتایج نهایی از سوی سازمان سنجش منتشر شده است.
کنکور

زندگی رنگی به نقل از مهر | سایت سنجش اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ www.sanjesh.ir برای دریافت کارنامه است. در روزهای اخیر اخبار و شایعات جنجالی درباره سازمان سنجش و کنکور منتشر شده است که در ادامه به بخشی از آن ها و سوالات رایج داوطلبان کنکور پرداخته ایم.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری

سازمان سنجش ابتدا نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ را تا ۲۰ مرداد اعلام و سپس همزمان با انتشار کارنامه نهایی، سوابق تحصیلی را در نتیجه کلی آزمون اعمال می‌کند؛ از این رو بین اطلاع‌رسانی اولیه نتایج و کارنامه نهایی برای مشخص شدن وضعیت داوطلبان آزمون سراسری فاصله وجود دارد.از آنجا که برخی داوطلبان در هر دو آزمون دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ شرکت کرده بودند که بعضا ممکن است رشته آن‌ها در آزمون دی و تیرماه یکسان نباشد و می‌خواهند نتیجه هر دو این آزمون‌ها را ببینند تا نهایتا انتخاب کنند که سوابق تحصیلی آن‌ها برای کدام یکی از نتایج اعمال شود. سازمان سنجش ابتدا نتایج اولیه را اعلام می‌کند و در مرحله بعد همزمان با انتشار کارنامه نهایی داوطلبان، سوابق تحصیلی آن‌ها که توسط آموزش و پرورش تراز شده را در نتیجه کلی آزمون، اعمال می‌کند.بنابر اعلام سازمان سنجش نتایج اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ از ۱۵ تا ۲۰ مرداد اعلام خواهد شد و انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام می‌گیرد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه اعمال سوابق تحصیلی به صورت ۴۰ درصد تأثیر قطعی در نمره آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای اولین بار اعمال می‌شود، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور در تعامل با وزارت آموزش و پرورش در حال نهایی کردن داده‌های مربوط سوابق تحصیلی داوطلبان است.

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

بنابر اعلام سازمان سنجش انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام می‌گیرد. همچنین فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی نوبت دوم کنکور نیز نیمه دوم شهریور سال جاری اعلام می‌شود.

چگونه نتایج کنکور را ببینیم؟

برای دیدن نتایج کنکور www.sanjesh.org اعلام نتایج را ببینید. به سایت سنجش مراجعه کنید و در بخش آخرین اطلاعیه ها یا سراسری مراجعه کنید. دریافت کارنامه کنکور با کد ملی و به همراه سایر کدهایی که در هنگام ثبت نام دریافت کرده اید امکان پذیر است.

توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره ظرفیت رشته‌های پزشکیمعاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برخی خبر‌ها در رسانه‌ها درباره میزان ظرفیت رشته‌های پزشکی، گفت: دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ هنوز نهایی نشده و اطلاعات مربوط به ظرفیت دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌تدریج در حال تکمیل است بنابراین آمار اعلام شده درباره کاهش ظرفیت رشته‌های پزشکی صحت ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت: آمار پذیرفته‌شدگان رشته پزشکی در کنکور گمانه‌زنی بوده

دکتر پدرام پاک‌آیین ضمن تکمیل اظهارات دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر فصل‌الخطاب بودن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: فهرست نهایی و رسمی ظرفیت‌های پذیرش رشته‌های پزشکی کنکور ۱۴۰۲ منطبق بر جدول مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی است.سخنگوی وزارت بهداشت، با بیان اینکه فهرست نهایی و رسمی ظرفیت‌های پذیرش رشته‌های پزشکی کنکور ۱۴۰۲ در روز‌های آتی به سازمان سنجش اعلام می‌شود، افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش ظرفیت، سندی است که در این موضوع، وزارت بهداشت آن را در حکم قانون دانسته و عینا اجرا خواهد کرد.به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی آمار‌های ارائه شده مبنی بر تعداد پذیرفته‌شدگان رشته پزشکی در کنکور را گمانه‌زنی و غیر قابل استناد خواند و گفت: هنوز فهرست نهایی و رسمی ظرفیت‌های پذیرش رشته‌های پزشکی کنکور ۱۴۰۲ به سازمان سنجش اعلام نشده است.

بازار