5 علامت مشکل کبدی که در صورت مشخص است

اگر مشکل کبدی دارید به این 5 هشدار دقت کنید

کبد مسئول حذف مواد زائد و سموم و همچنین تبدیل غذا به انرژی است. اما هرگونه آسیب به کبد می‌تواند باعث ایجاد علائم پایدار در نقاطی از بدن شود که ممکن است انتظار نداشته باشید. کبد انسان یک اندام حیاتی و مسئول حفظ عملکردهای حیاتی بدن است اما علائم هشداردهنده کمترشناخته‌شده‌ای وجود دارد که می‌تواند به این معنی باشد که کبد شما به درستی کار نمی‌کند.

دکتر اریک بِرگ در یک ویدئوی یوتیوبی که با بیش از ۱۱ میلیون دنبال‌کننده خود به اشتراک گذاشت در مورد علائمی که ممکن است در پاها مشاهده شود هشدار داده است.

او گفت: «شما می‌توانید با نگاه کردن به قسمت‌های خاصی از بدن، به‌ویژه پا، سرنخ‌های زیادی به دست آورید و متوجه شوید داخل بدنتان چه می‌گذرد».

در ادامه ۵ علامت هشداردهنده‌ای که در پاها ظاهر می‌شود و باید مراقبشان باشید و کارهایی که در صورت مشاهده این علائم باید انجام دهید آمده است.

دکتر برگ می‌گوید این علامت که اغلب در افرادی که از دیابت رنج می‌برند مشاهده می‌شود، ممکن است نشانه‌ای از مشکلات کبدی نیز باشد. او گفت: «اما اگر کسی سیروز یا هپاتیت یا حتی کبد چرب شدید داشته باشد، اغلب اوقات گردش خون در قسمت پایین بدن او به قدری بد است که این لکه‌های قرمز کوچک یا قهوه‌ای مایل به قرمز قابل مشاهده است، شاید هم گاهی اوقات نقاط یا رنگدانه‌های پوسته‌دار که کمی شبیه کبودی به نظر می‌رسند.»

او ادامه داد: «بنابراین کبد با فاکتورهای انعقادی، ویتامین k ارتباط زیادی دارد و زمانی که عملکرد کبد دچار اختلال می‌شود، ممکن است موارد زیادی از کبودی و لکه‌های تغییر رنگ را در قسمت‌های مختلف بدن خود مشاهده کنید.»