علائم سرطان ریه / سرطان ریه درمان قطعی دارد؟ / راه تشخیص سرطان ریه

علائم سرطان ریه چیست؟ / این هشدارها را جدی بگیرید

سرطان ریه یکی از کشنده ترین بیماری ها است اما هر بیماری اگر به موقع تشخیص داده شود راه علاج و کنترل آن هم مهیا خواهد شد.
سرطان ریه

سرطان ریه (Lung Cancer) با کاهش توانایی فرد برای تنفس راحت و رشد غیرطبیعی سلول‌ها در بافت ریه آغاز می‌شود. این نوع سرطان در حال حاضر بین زنان و مردان شیوع بالایی دارد، از همین‌رو خوب است علائم و نشانه‌های آن را در مراحل مختلف بیماری بشناسید.

پیشرفت علم و توسعه آن باعث شده تا امروزه اکثر بیماری‌های بدخیم و سرطانی تشخیص و به‌موقع درمان شوند. اما سرطان ریه هنوز درمان قطعی ندارد و فقط می‌توان آن را مدیریت یا کنترل کرد. اما نکته مهم این است که شما کوچکترین علائم و نشانه‌ها را که مرتبط با ریه و دستگاه تنفسی است جدی بگیرید. در این صورت می‌توان به کمک پزشک متخصص ریه اقدامات موثری برای جلوگیری از پیشرفت آن انجام داد. با ما در این مقاله از مجله درمانکده همراه باشید تا بیشتر در مورد مهمترین علائم سرطان ریه در مردان و زنان صحبت کنیم.

سرطان روده بزرگ درمان قطعی دارد؟

پیشگیری از سرطان فقط با این چند حرکت ورزشی

علائم سرطان ریه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. سرفه مزمن:

سرفه‌ای که برای مدت طولانی (بیش از سه هفته) ادامه داشته و بهبود نیافته است. ممکن است حاوی خون، خلط یا قطعات بافت باشد.

2. ضعف عمومی و خستگی:

احساس خستگی و ضعف بیش از حد، که به طور مشخص مرتبط با فعالیت نیست.

3. درد در قفسه سینه:

دردی ناشی از سرطان ریه ممکن است به عنوان یک درد مزمن در قفسه سینه شناخته شود. ممکن است در منطقه سینه یا مشترکاً در دیگر نواحی شامل شانه، بازو، گردن یا پشت احساس شود.

4. مشکل در تنفس:

تنگی نفس، تنفس سخت، تنفس سریع یا شکننده، غشاییکننده یا صدای سخت تنفس می‌توانند علائمی از سرطان ریه باشند.

5. کاهش وزن غیرمنتظره:

افت وزن بیش از ۱۰ پوند (4.5 کیلوگرم) در مدت ۶ ماه به عنوان یک علامت ناشناخته ممکن است نشانگر سرطان ریه باشد.

مهم است که بدانید که این علائم ممکن است برای بیماران دیگر نیز صدق کنند و همچنین ممکن است نشان‌دهنده مشکلات دیگری غیر از سرطان ریه باشند. در هر صورت، اگر شما علائم بالا را تجربه می کنید، توصیه می شود به پزشک خود مراجعه کرده و یک ارزیابی کامل را شروع کنید.