چیپس خانگی / چیپس حبابی

چیپس حبابی خانگی درست کنید

درست کردن انواع چیپس های ترد و خوشمزه را یاد بگیرید تا نیاز نداشته باشید به انواع غیرسالم بازاری رو بیاورید.
چیپس حبابی

چیپس ها یکی از محبوب ترین تنقلات هستند که نوع کارخانه‌ای آن به دلایل مختلف از جمله مسئله‌دار بودن روغنی که استفاده می‌شود مورد پسند خانواده‌ها و متخصصان تغذیه نیست. بنابراین برای انکه خودتان و فرزندانتان را از این تنقلات محروم نکنید بهتر است آستین ها را بالا بزنید و خودتان دست به کار شوید.

اینجا برای شما طرز تهیه یک چیپس حبابی را آموزش می‌دهیم.

چیپس حبابی یک شکل منحصر به فردی دارد و می توانید یک میان وعده محبوب و سرگرم کننده باشد. سیب زمینی ها بعد از پخت پف می کنند و داخل آن کاملا تو خالی می باشد همانند حباب می شود و فوق العاده ترد و خوشمزه می باشد و شما می توانید با ۳ قلم مواد این چیپس حبابی تهیه کنید. چیپس حبابی یک وعده جذاب و مد روز است و به نظر می رسد از آسیا سرچشمه می گیرد و برای کسانی که چیپس ترد دوست دارند گزینه بسیار مناسبی می باشد.


مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی های را می توانید خیلی نازک پوست بگیرید و یا می توانید با پوست نیز این چیپس را تهیه کنید. بعد از پوست گرفتن سیب زمینی باید به صورت حلقه ای خیلی نازک با کمک چاقو برش بزنید و یا می توانید از رنده های غذاساز استفاده کنید و سیب زمینی را به صورت خیلی نازک برش بزنید.

مرحله دوم: افزودن نشاسته

در ادامه باید سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و داخل یک کاسه بریزید و با کمک چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود و روان شود. برش های سیب زمینی را خشک کنید و روی سطح کار قرار دهید و روی آن نشاسته ذرت الک کنید به طوری که نشاسته کاملا روی آن را بگیرد و بعد سفیده تخم مرغ زده شده و کمی نمک روی آن با کمک قلمو بزنید.


مرحله سوم: سرخ کردن

در ادامه باید سیب زمینی ها به دو صورت دو تایی روی هم قرار دهید و با کمک چاقو سیب زمینی را برش بزنید همانند تصویر تا شبیه به یک مستطیل شود. داخل قابلمه روغن بریزید و زمانی که داغ شود و بعد چیپس ها را داخل آن قرار دهید تا پف کند و طلایی شود و بعد روی دستمال قرار دهید و مجدد داخل قابلمه برای ۲ دقیقه سرخ کنید این کار باعث می شود پف چیپس از بین نرود. نوش جان