فوت کردن غذا ممنوع/ چرا فوت کردن غذا مضر است

به این دلیل مهم فوت کردن غذا ممنوع!

در روایات و احادیث فوت کردن غذا به عنوان عملی مکروه اعلام شده است شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد اما برای این موضوع دلایل علمی مطرح شده است.
فوت کردن غذا ممنوع

طبق تحقیقات پزشکی هوای دهان از دو اکسیژن و یک هیدروژن مرکب شده است، هنگام بازدم اکسیژن تبدیل به دی اکسید کربن می شود.

زمانی که غذا یا نوشیدنی را فوت می کنید، میکروارگانیسم های موجود در دهان وارد غذا یا نوشیدنی می شوند. این میکروارگانیسم ها معمولاً در باقیمانده غذا هم وجود دارند.

حتی اگر ادامه غذا را فوت نکنید، مطمئناً به بدن ما آسیب وارد می کنند و ما را مستعد بیماری می کنند. چه بدتر که غذای شخص دیگری را هم فوت کنیم و آلودگی های بدن خود را به غذای او منتقل نماییم.

این عمل، گاه باعث انتقال بیماری به سایرین و نیز پخش بوی بد دهان در هوا می شود. تحقیقات پزشکی حاکی از آن است که هوای دهان مرکب از دو اکسیژن و یک هیدروژن است؛ انسان برای بقا به اکسیژن نیاز دارد و بدن او پس از دریافت اکسیژن، آن را در هنگام بازدم به دی اکسید کربن تبدیل می‌کند.زمانی که غذای داغ را فوت می کنید، کربن دی اکسید یا CO2 وارد غذا می شود .

فوت کردن غذای داغ، باعث ترکیب شدن آن با غذا و به وجود آمدن ماده‌ای مضر برای بدن می‌شود که ترکیبش با خون باعث به وجود آمدن پوکی استخوان، ضعف عضلانی، کمبود حافظه و ایجاد سنگ کلیه شده و بر روی باروری مردان نیز تاثیر سوء می‌گذارد.

از طرفی غذا و نوشیدنی هایی مانند چای، حاوی آب و H2O بالایی هستند. این وضعیت ها عاملی برای بالا رفتن سطح اسید در خون می شوند که بیشتر از حد مجاز است.