غذای راحت و سریع/ غذاهای جدید و کم کالری

بشقاب مرغ و مارچوبه با سس خامه

درست است که غذاهای سنتی بسیار خوشمزه و لذیذ هستند اما برای پختن آنها باید ساعت‌ها وقت گذاشت اینجا قرار است غذایی راحت، سریع و به شدت لذیذ را آموزش بدهیم.
مرغ و مارچوبه

نواب ابراهیمی یکی از سرآشپزهای ماهر ایرانی است. او یک غذای خوشمزه و راحت و در عین حال پر خاصیت را آموزش می‌دهد که در ادامه می‌بینید.

یکی از ویژگی‌های مهم برای سالم بودن غذا و رعایت تغذیه فردی، استفاده از غذاهاییه که شامل مواد مغذی شامل پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و … باشه. مرغ و مارچوبه با سس خامه یکی از این غذاهاست که پروتئین، فیبر، کلسیم و بسیاری از مواد مورد نیاز بدن شما رو در خودش جا داده. بریم که پخت یه غذای خوشمزه به روش نواب ابراهیمی رو داشته باشیم.


مراحل تهیه بشقاب مرغ و مارچوبه با سس خامه به زبان ساده

  • مرحله اول:

مزه‌دار کردن مرغپاپریکا شیرین، پودر سیر، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک و شیر رو توی یه ظرف قاطی کنید و مرغ‌ها رو به اون اضافه کنید و اجازه بدید تا یک ساعت توی یخچال بمونه.

  • مرحله دومآماده کردن مرغ با مارچوبهکف ماهیتابه کمی روغن بریزید و مرغ‌ها رو توش سرخ کنید و هر دو دقیقه یه بار اون‌هارو برگردونید تا خوب سرخ بشه و در آخر هم اون شیر باقی‌مونده رو به مرغ‌ها اضافه کنید تا خوشمزه‌تر بشه. وقتی که سینه‌ها کامل سرخ شدن اون‌هارو از ماهیتابه خارج کنید.
  • مرحله سومرسیدیم به آماده کردن سس خامهپیاز و سیر تازه و جعفری رو خیلی ریز خرد کنید و بعدش پیاز رو توی ماهیتابه سرخ کنید. بعد هم سیر و جعفری و خامه و شیر رو اضافه کنید و با حرارت ملایم اجازه بدید تا سس غلیظ بشه. بعدش هم سینه مرغ رو همراه با نمک و فلفل بهش اضافه کنید و بذارید تا بجوشه.
  • مرحله چهارمبریم سراغ مارچوبهمارچوبه‌ها رو بدون روغن بذارید توی یه ماهیتابه داغ و نمک و فلفل بهش بزنید و دائم برشون گردونید. همین کار رو برای ۴ دقیقه انجام بدید و بعدش یه کم روغن زیتون بهش اضافه کنید و کمی سرخش کنید.
  • مرحله پنجمبشقاب مرغ و مارچوبهیه بشقاب بزرگ بیارید و مارچوبه‌ها رو کنارش بچینید و بعدش سس خامه رو بریزید و مرغ‌ها رو بذارید روش و بعد هم که می‌تونید از این غذای خوشمزه لذت ببرید.