کراوات بهتر است یا پاپیون؟/ چطور کراوات و پاپیون را با لباس ست کنیم؟

کراوات یا پاپیون؟/ داماد با پاپیون بهتر است یا کراوات؟

کراوات بزنم یا پاپیون؟ این یکی از همان دوراهی‌های سختی است که مردها در بزنگاه مجالس و میهمانی با آن درگیر هستند که آیا با کراوات استایل شیک‌تری دارند یا با پاپیون. هرچند این یک تصمیم کاملا سلیقه‌ای است اما شاید دانستن چند نکته ساده بتواند کار را برای شما راحت کند.
استایل کراوات شیک‌تر است یا پاپیون؟

شاید "چی بپوشم" زنان با مردان خیلی فرق داشته باشد اما این به معنی آن نیست که مردها از این سوال مبرا هستند یا هرگز با این سوال مواجه نمی‌شوند. "کراوات بزنم یا پاپیون؟" این یکی از همان سوال‌هایی است که به وقت میهمانی‌ها و جلسات رسمی در ذهن آقایان جا خوش می‌کند و گاهی سردرگمی در انتخاب بین این دو گزینه انها را کلافه و خسته می‌کند. اگر این مطلب را می‌خوانید و با چنین دغدغه‌ای دست به گریبان هستید بهتر است تاپایان همراه ما باشید تا شاید بتوانید از بین نکاتی که گفته می‌شود انتخاب بهتری داشته باشید. اول این را بگوییم که "کراوات" یا "پاپیون" یک امری کاملا سلیقه‌ای است و تصمیم گیری بین کراوات زدن و پاپیون زدن به شدت بستگی به سلیقه و استفاده مورد نظر شما دارد. هر دو انتخابی قابل قبول هستند و به طور کلی برای موقعیت‌های مختلف مناسب هستند.

کجا می‌خواهید بروید؟

وقتی مشغول آماده شدن هستید مسلم است که به سراغ لباسی می‌روید که برای آن کار مناسب باشد مثلا هیچ گاه برای گردش در طبیعت کت و شلوار را انتخاب نمی‌کنید البته گاهی این انتخاب‌ها آنقدر هم ساده نیست مثلا وقتی قرار است به یک میهمانی بروید یا برای یک ملاقات کاری در حال آماده شدن هستید آن وقت است که دیگر انتخاب‌ها کمی سخت می‌شود به ویژه اگر مرد باشید و بر سر دوراهی کراوات و پاپیون گیر کرده باشید.

کراوات و مجالس مناسب آن

مردان معمولا در قراردادهای کاری و مجالس رسمی از کراوات استفاده می کنند . شاید شما هم دیده باشید که خیلی از وکلا و بانکداران در هنگام ملاقات کاری خود با مشتریان خود همراه با کت و شلوار از کراوات استفاده می کنند . در واقع کروات یک گره یا زنجیره از پارچه یا مواد دیگر است که به دور گردن بسته می‌شود. این طرح برای مجالس رسمی و مهمانی‌ها مناسب است و به طور کلی شیک و ظریف به نظر می‌رسد. اگر قصد دارید در یک رویداد رسمی یا مجلس خاص شرکت کنید، کراوات زدن می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

کجا پاپیون بزنم؟

پاپیون نوع دیگری از گره گردن است، اما به صورت پهن تر و کوتاه‌تر از کروات است. این طرح به طور عمومی در مجالس نیمه رسمی و رسمی به کار می‌رود. پاپیون به شکلی مدرن و جوانانه به نظر می‌رسد و برای مجالس عروسی، مهمانی‌ها و مجالس معتبر دیگر مناسب است.

داماد کراوات بزند یا پاپیون ؟

اگر بر سر دو راهی برای انتخاب کراوات دامادی یا پاپیون برای داماد هستید اول از هرچیز به علاقه و سلیقه شخصی خود رجوع کنید. هم کراوات و هم پاپیون به نوبه خود استایل شما را رسمی و شیک جلوه می دهند و از شما فردی جذاب می سازد. پس سلیقه خود را در این انتخاب دخیل کنید تا حس راحتی بیشتری در مراسم عروسی تجربه کنید.بطورکلی کراوات برای کت شلوار های که یقه یک تیکه دارند مناسب تر است و پاپیون برای کت هایی که یقه آن در نزدیکی گردن، دو تیکه می‌شوند انتخاب بهتری ست.اگر جنس یقه کت با کراوات یا پاپیون داماد هماهنگ باشد استایل جذاب تری از او به نمایش می گذارد. به عنوان مثال اگر یقه کت داماد ساتن باشد بهتر است کراوات یا پاپیون نیز از جنس ساتن انتخاب شوند. بطور کلی اگر در کت و شلواری که می پوشید در قسمت یقه و جیب و... ساتن بکار رفته حتما از پاپیون استفاده کنید.عموما کراوات برای داماد های قد کوتاه، گزینه خوبی نیست و پاییون میتواند استایل تان را جذاب تر کند. کراوات باید نسبت به قدتان انتخاب شود . قد کراوات باید تا خط کمربندتان باشد نه کوتاه تر و نه بلند تر.

همچنین دامادهای تپل بهتر است از زدن پاپیون صرف نظر كنند! این دامادها با یک كروات شیك و باریک، خوش اندام تر به نظر میرسند. از طرفی افرادی که هیکل لاغری دارند و عرض شانه هایشان کم است بهتر است از پاپیون استفاده کنند یا اگر مایل به استفاده از کراوات هستند، کراوات هایی با عرض کم مناسب تر می باشد. کراوات با عرض زیاد باعث می شود اندام داماد لاغرتر به نظر بیاید. کراوات به دلیل ظاهر باریک و بلند خود، با ایجاد خطای دید باعث می شود داماد لاغرتر و بلندتر به نظر بیاید.اگر گردن کوتاهی دارید نباید از پاپیون استفاده کنید. چون تقریبا گردنتان را محو می کند! اگر هم می خواهید از کراوات استفاده کنید باید حواستان باشد از پیراهنی استفاده کنید که یقه کوتاهی دارد.

ست کردن پاپیون

اگر می‌خواهید در مهمانی مانند یک جنتلمن به نظر بیایید یا می‌خواهید در موقعیت‌های غیررسمی بدرخشید، رنگ و طرح پاپیون را درست با لباس‌هایتان ست کنید. این بسیار مهم است.نکته اصلی استفاده از پاپیون این است که با بقیه لباس‌های شما در تضاد باشد.دو قانون مهم وجود دارد که در ست‌کردن پاپیون با لباس‌هایتان باید رعایت کنید:

  • قانون اول:

قانون تعادل؛ الگوهای شلوغ و رنگ‌های روشن را با الگوهای ساده‌تر و رنگ‌های خنثا مانند خاکستری، سفید، برنزی، قهوه‌ای و سرمه‌ای متعادل کنید.

  • قانون دوم:

قانون کنتراست ۳ طرفه؛ یعنی در رنگ، الگو و تراکم الگوی پاپیون و لباس تضاد ایجاد کنید.

نکات کلیدی درباره ست کردن کراوات

اگر تصمیم به شرکت در مجلسی دارید و میان کراوات و پاییون مشکی یا رنگی شک دارید به این توصیه ما گوش دهید .اگر شما می خواهید در یک مهمانی رسمی شرکت کنید کراوت و پاپیون مشکی گزینه مناسبی است . اما اگر بخواهید در مراسم غیر رسمی شرکت کنید مانند مجلس عروسی ، کراوات و یا پاپیون رنگی ، مخصوصا سفید و یا سفید مشکی می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد .زمانی که لباس شما کت و شلوار است انتخاب میان کراوات یا پاپیون کار بسیار مشکلی نخواهد بود . معمولا پاپیون انتخاب مناسبی برای زمان هایی است که مراسم غیر رسمی باشد اما کراوات برای مراسمات رسمی مناسب تر هستند. حال اگر تصمیم به استفاده از کراوات گرفتید کار تمام است ؟ خیر ، بلکه تازه شروع کار است ، شما باید بین لباس های خود انتخاب کنید .بهترین راهنمایی این است که به نوع پارچه و الگوی لباس خود دقت کنید تا از میان آنها مناسب ترین مورد را انتخاب کنید .

  • چند نکته در خصوص انتخاب کراوات

1. کراوات شما باید نسبت به قدتان انتخاب شود . قد کراوات می بایست تا خط کمربندتان باشد نه کوتاه تر و نه بلند تر .2. پهنای کراوات هم می بایست بین 5.7 تا 7 سانتیمتر باشد . هرچه باریک تر ، جذاب تر .3. گره کراوات هم مهم است و می بایست به درستی انتخاب شود . از بین بیش از 85 نوع گره کراوات که وجود دارد ، معروف ترین آنها گره "چهار-در-دست" (Four-in-hand knot) است .