حمام کردن / دفعات حمام کردن / آیا حمام کردن زیاد برای سلامتی ضرر دارد؟ / روش صحیح لیف کشیدن / فواید لیف کشیدن

چندبار در هفته حمام کنیم؟ / فواید لیف کشیدن

انقدر که نظرات درباره دفعات حمام کردن زیاد است گاهی از این همه بحث و جدال سرگیجه می گیریم بدون آنکه بدانیم کدام نظر درست؛ بالاخره پزشکان متخصص گزارشی منتشر کردند و به همه این بحث ها پایان دادند.
حمام کردن

زندگی رنگی | حمام کردن یکی از موضوعاتی است که وقتی به فصل تابستان می رسد بحث ها بر سر دفعات آن گل می اندازد و نظرات مختلف درباره آن افزایش پیدا می کند. برخی از روزی دو بار حکایت ها می کنند و برخی هم با چهره ای حق به جانب و نگاه های عاقل اندر سفیه روزی یکبار را کافی می دانند اما وقتی گزارش علمی پزشکان متخصص منتشر شد همه این حرف و حدیث ها به کنار رفت.

نشریه اکسپرس در این رابطه می نویسد: با وجود آنکه برخی از مردم تصور می‌کنند فرد باید روزی دو بار استحمام کند و برخی دیگر هم‌‌ ایده‌آل‌‌ترین شرایط را استحمام هر روزه می‌دانند، اما پزشکان متخصص پوست تاکید دارند ما باید هفته‌ای دو یا سه بار استحمام کنیم.

پزشکان متخصص که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تحت همین عنوان شرکت کرده بودند، توضیح دادند: اگر این سوال را از اکثر پزشکان پوست بپرسید و گزینه‌های مختلفی همچون روزی دو بار، پنج بار در هفته، دو تا سه بار در هفته و هفته‌ای یک بار را پیش روی آنها قرار دهید اکثر قریب به اتفاق این پزشکان گزینه دو تا سه بار در هفته را انتخاب خواهند کرد.

پزشکان معتقدند افراط در استحمام می‌تواند مشکلات پوستی همچون خشکی پوست و اگزما را برای فرد به همراه آورد.

آنها تاکید دارند استحمام روزانه نمی‌تواند باعث بهبود سلامت شما شود، بلکه فقط منجر به ایجاد مشکلات پوستی می‌شود و به سلامت شما زیان وارد می‌کند، مهم‌تر از آن هم این است که با این کار شما باعث هدررفت مقدار زیادی آب خواهید شد، در کنار آن نباید فراموش کرد که صابون، شامپو و لوسیون‌‌هایی که در حین حمام کردن استفاده می‌کنید نیز پس از مدتی مشکل پوستی یا آلرژی برای شما ایجاد خواهند کرد.

فواید لیف کشیدن

یکی از مهمترین و اصلی ترین مزایای استفاده از لیف ، لایه برداری پوست است . زمانی که لیف را روی پوست می کشید ، سلول هایی که در سطح پوست مرده و تجمع یافته اند به راحتی از بین می روند در نتیجه پوست شفاف و نرمی خواهید داشت و الیاف لیف به راحتی تمامی میکروب ها و ذرات آلودگی که در منافذ پوست جا خوش کرده اند را از بین می برد

روش صحیح لیف کشیدن

باید لیف را در جهت پایین به بالا روی پوست بدن بکشید، بهتر است جهت حرکت همواره به سمت قلب باشد. باید از قدرت دستهایتان استفاده کنید و از فشاری دائمی و یکنواخت برای تمامی قسمت های دست ها و پاها استفاده کنید . برای پایین تنه ، شکم و قسمت های بالای سینه و حتی شانه ها تنها حرکات دورانی مناسب است