درمان سرماخوردگی نوزاد/ تغذیه مادر و کودک

چگونه می توان سرما خوردگی نوزاد را درمان کرد؟

سرماخوردگی نوزادان یکی از نگرانی‌هایی است که پدرها و مادرها را آشفته می‌کند اما این موضوع می‌تواند با رعایت چند نکته ساده رفع و رجوع شود.
سرماخوردگی نوزاد

نوزادان بدن ضعیف و نحیفی دارند برای همین وقتی نوزادان سرما می‌خورند ممکن است دستپاچه شویم و ندانیم با او چه کار کنیم. گاهی می‌توان نوزادی را که از شیر مادر تغذیه می‌کند به کمک خوردن بعضی دم‌نوش‌ها توسط مادر، درمان یا دست کم روند بهبود نوزاد را تسریع کرد.

▫️جهت درمان سرماخوردگی نوزاد،به مادرش عرق آویشن بدهید.

▫️برای تسریع در درمان ، مادر روزانه یک لیوان آبلیموی ترش تازه را با عسل شیرین کرده و میل کند.

شما جز کدام گروه والدین هستید؟

سرماخوردگی نوزاد چطور اتفاق می‌افتد؟

سطح ایمنی بدن نوزادان در مقابل بیماری‌ها اندک است و برای رسیدن به بلوغ و کامل‌شدن به‌کمی زمان نیاز دارد. برای همین است که در مقابل برخی از ویروس‌ها ضعیف عمل می‌کنند و امکان مبتلاشدن آن‌ها به سرماخوردگی بعید نیست.

بیشتر از ۲۰۰ نوع ویروس وجود دارد که می‌توانند نوزاد را به سرماخوردگی دچار کنند. خوشبختانه، بسیاری از انواع سرماخوردگی باعث رشد و تقویت سیستم ایمنی نوزادان می‌شوند. مقابله و جنگیدن این نظام دفاعی با ویروس‌ها، آن‌ها را قوی‌تر از قبل می‌کند.

امکان سرماخوردگی در هر فصلی از سال برای وجود دارد؛ حتی ممکن است تعداد دفعات سرما خوردگی نوازد به ۸ تا ۱۰ بار در طول سال هم برسد. اگر در خانه کودک دیگری داشته باشید، احتمال ابتلای نوزاد به بیماری بیشتر هم می‌شود.

سرماخوردگی مشکل بزرگی نیست اما اگر به‌خوبی درمان و پیگیری نشود، بروز مشکلاتی مانند ذات‌الریه یا خروسک (برخی به آن خناق می‌گویند) دور از ذهن نخواهد بود.