فال حافظ / فال حاغفظ روزانه / فال حافظ امروز

فال حافظ امروز جمعه 5 مرداد 1403 / طالع امروزت را با حافظ ببین

فال حافظ در میان مردم ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. کمتر فالی مانند فال حافظ را بین ایرانیان می‌توان پیدا کرد که هم در ایام شادی، و هم در زمان دوراهی‌ها و مشکلات به سراغ آن بروند. گرفتن فال حافظ با تعبیر از رسوم قدیمی مردم کشور ماست و قائل بودن ارزش بالا برای این شاعر و دیوان او، همواره سبب ترغیب افراد برای گرفتن فال حافظ اصلی و گرفتن فال حافظ با تفسیر شده است.

زندگی رنگی | «ای حافظ شیرازی، تو محرم هر رازی، تو را به شاخ نباتت قسم...» حالا برویم سراغ فال حافظ امروز

فروردین

گوهر مخزن اسرار همان است که بود

حقه مهر بدان مهر و نشان است که بود

حافظا بازنما قصه خونابه چشم

که بر این چشمه همان آب روان است که بود

تعبیر:

اسرار خویش را حفظ کن و هیچ نشانه ایی از این اسرار به کسی نگو. در جستجوی چیز با ارزشی هستی که هم ارزش معنوی و هم مادی دارد. گاهی آنقدر نگران می شوی که رشته ی کار از دستت خارج می شود. به قول حافظ نیت شما چون آب روانی در حال رسیدن است.

اردیبهشت

زاهد خلوت نشین دوش به میخانه شد

از سر پیمان برفت با سر پیمانه شد

آتش رخسار گل خرمن بلبل بسوخت

چهره خندان شمع آفت پروانه شد

تعبیر:

کسی که شما او را دوست داشته‌اید ولی از او ناامید بودید دوباره به زندگیتان باز می گردد و به قدری تلاش می‌کند که دوباره برای شما نمونه و یگانه می‌شود.

خرداد

حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت

آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت

زین آتش نهفته که در سینه من است

خورشید شعله‌ایست که در آسمان گرفت

تعبیر:

تنهایی کاری از پیش نمی بری، احتیاج به یک همکار و همدل داری که در ضمن راز تو را فاش نکند. گرمای عشق تو بدون کمک دوست سرد می شود و به یار نمی رسد. آسوده خاطر باش که او تکیه گاه خوبی برای رسیدن تو به حاجاتت می باشد و راه را برایت میسر می سازد.

تیر

نیست در شهر نگاری که دل ما ببرد

بختم ار یار شود رختم از این جا ببرد

کو حریفی کش سرمست که پیش کرمش

عاشق سوخته دل نام تمنا ببرد

تعبیر

سر در گم شده‌اید، طلب کمک می‌کنید. انتظار کرم و بخشش دارید در حالی که کسی به شما کمک نمی‌کند. خودتان همت داشته و از علم و دانایی خودتان استفاده کنید. در این راه عنایت خداوند شامل حال شماست و نتیجه همت و تلاش‌هایتان را خواهید دید.

مرداد

دلم جز مهر مه رویان طریقی بر نمی‌گیرد

ز هر در می‌دهم پندش ولیکن در نمی‌گیرد

خدا را ای نصیحتگو حدیث ساغر و می گو

که نقشی در خیال ما از این خوشتر نمی‌گیرد

تعبیر:

چرا کاری را که فقط خودت دوست داری انجام می دهی و به نظر دیگران احترام نمی گذاری. با این کار عاقبت خوشی نخواهی داشت. راه راست را پیش بگیر. ریا و تزویر نکن. با حکم خداوند نجنگ تا راه های موفقیت در مقابل دیدگانت روشن شود.

شهریور

ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار

ببر اندوه دل و مژده دلدار بیار

گردی از رهگذر دوست به کوری رقیب

بهر آسایش این دیده خونبار بیار

تعبیر:

اندوه دل و روح شما با خبر خوشی که در راه است برطرف می‌شود و همه چیز برایتان رنگ و بوی دیگری می‌گیرد. به کوری چشم حسودان شما به تمام آرزوهایتان خواهید رسید و از قفس غم، رهایی پیدا کرده و کامتان شیرین خواهد شد.

مهر

گفتم ای سلطان خوبان رحم کن بر این غریب

گفت در دنبال دل ره گم کند مسکین غریب

گفتمش مگذر زمانی گفت معذورم بدار

خانه پروردی چه تاب آرد غم چندین غریب

تعبیر:

اگر توقع داری که به موفقیت برسی باید کمتر دنباله رو دل و هوی و هوس خود باشی زیرا فرصت های مهم زندگی را از تو میگیرند ولی اگر عقل و احساس را به هم آمیزی چندان دور نیست که کارها مطابق میلت پیش روند.

آبان

اگر به کوی تو باشد مرا مجال وصول

رسد به دولت وصل تو کار من به اصول

کجا روم چه کنم چاره از کجا جویم

که گشته‌ام ز غم و جور روزگار ملول

تعبیر:

اگر می خواهید به آرزوها و اهداف خود دست پیدا کنید باید صداقت پیشه کرده و امید داشته باشید. درست است که روزهای سختی را می‌گذرانید و ناامیدی بر شما چیره شده اما باید بر خود مسلط شوید. یأس و ناامیدی را کنار گذاشته و روحیه خود را حفظ کنید، مطمئن باشید هرآن چه صلاح باشد برای شما پیش خواهد آمد، روزهای شادی و غم می گذرد و هیچ یک باقی نخواهد ماند.

آذر

ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش

بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش

خواهی که سخت و سست جهان بر تو بگذرد

بگذر ز عهد سست و سخن های سخت خویش

تعبیر

هیچکدام از راه هایی را که انتخاب کرده ای به هدف نرسیده است. باز هم تلاش کن بالاخره روزگار روی خوش خود را به تو نشان می دهد و دلت شاد می شود. زندگی را هر طور که بگیری می گذرد ولی یادت باشد با کسانی که به عهد خود پای بند نیستند پیمان نبند. رسیدن به مقصود برای تو دور نیست.

دی

سحر ببوی گلستان دمی شدم در باغ

که تا چو بلبل بی‌دل کنم علاج دماغ

نشاط و عیش و جوانی چو گل غنیمت دان

که حافظا نبود بر رسول غیر بلاغ

تعبیر:

اگر می خواهید به اهداف و آرزوهای خود دست پیدا کنید از کبر و غرور برحذر باشید که راه رسیدن به مقصد را دورتر می کند. قدر ایام جوانی را بدانید، عمر در حال گذر است و این روزها دیگر برنمی گردد. جانب اعتدال را داشته باشید و از افراط و تفریط بپرهیزید. در کارها دوراندیش و آینده نگر باشید.

بهمن

اگر شراب خوری جرعه‌ای فشان بر خاک

از آن گناه که نفعی رسد به غیر چه باک

برو به هر چه تو داری بخور دریغ مخور

که بی‌دریغ زند روزگار تیغ هلاک

تعبیر

به دیگران کمک کن تا در صورت نیاز به یاری تو بشتابند. فقط به فکر منفعت خودت مباش و سود دیگران را نیز در نظر بگیر. حسرت گذشته‌ها را خوردن و حرص زدن برای آینده فقط امروز تو را تلخ می‌کند پس از زندگی لذت ببر و خود را گرفتار غم‌های بیهوده نساز.

اسفند

به دام زلف تو دل مبتلای خویشتن است

بکش به غمزه که اینش سزای خویشتن است

گرت ز دست برآید مراد خاطر ما

به دست باش که خیری به جای خویشتن است

تعبیر:

با هر کس طرح دوستی نریز که هر چه صدمه دیده ای از دوست بد بوده است. به کسی علاقه مند هستی و به او قول داده ای بر سرعهد و وفای خویش ایستاده ای ولی می ترسی که او پاییند نباشد اما دلسرد نشو که کارها درست می شود.