یک پیشنهاد جذاب برای ناهار یا شام/ طرز تهیه کوفته سوئدی + دانلود ویدئو

اگر می خواهید یک غذای جدید درست کنید از این کوفته سوئدی غافل نشوید.

زندگی رنگی | اگر از غذاهای تکراری خسته شده اید و به دنبال یک طعم جدید می گردید این کوفته سوئدی را حتما درست کنید.

کوفته سوئدی با سس لیمو و شوید

مواد لازم: •کوفته: ۵۰۰ گرم گوشت چرخ کرده بدون چربی گوساله ۱ پیمانه مغز نان خرد شده ۱/۲ پیمانه شیر ۱ عدد پیاز متوسط ۱ عدد تخم‌مرغ ۳ ق‌غ جعفری ساطوری شده ۳ ق‌غ آرد سوخاری ۱/۲ ق‌چ پودر زنجبیل ۱/۲ ق‌چ زردچوبه(سلیقه‌ای) ۱/۴ ق‌چ پودر جزهندی نمک و فلفل سیاه

•سس لیمو و شوید: ۱۰۰ گرم کره ۴ ق‌غ آرد سفید ۲ پیمانه شیر ۳ ق‌غ شوید ساطوری ۳ ق‌غ آب‌لیموی تازه نمک و فلفل

تهیه:

پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و به گوشت اضافه کنید به همراه ادویه جات و جعفری و مغز نان توستی که در شیر خیس کردید و آب آن را گرفته‌اید خوب ورز بدید .

در یخچال بگذارید و بعد تخم مرغ و ۱ ق‌غ از آرد سوخاری مجدد ورز بدهید و اندازه یک گردو درشت گردش کنید و بعد با ۲ق‌غ آرد سوخاری بپوشونیدشون و برای ۳۰ دقیقه در فریزر بگذارید و بعد سرخش کنید.

دو طرف کوفته ها را ‌که تفت دادید ۱/۳ لیوان آب بهش اضافه کنید و قبل از اینکه آب آن تمام شود سسی که توضیح میدهم را روی کوفته ها بریزید و وقتی حباب زد غذا آمادست.

برای سس ابتدا کره را ذوب کنید مقداری آرد داخل آن تفت بدهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد شیر را در ۳،۴ مرحله بهش اضافه کنید و مدام هم بزنید که آرد خوب باز شود و بعد شوید ، نمک و فلفل اضافه کنید و در آخر آب لیمو به آرامی اضافه کنید که سس بریده بریده نشود به غلظت که رسید به کوفته ها اضافه کنید.