منتظر بارش های فرانرمال باشید / آغاز موج جدید بارش ها از این تاریخ

سامانه بارشی جدید از این تاریخ در کشور فعال می شود.

زندگی رنگی | محمد اصغری، کارشناس هواشناسی در صداوسیما خبر از آغاز دور جدید بارش ها در کشور داد. او گفت: موج دوم بارش‌ها از دوشنبۀ هفتۀ آینده آغاز خواهد شد. رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا هم با اشاره به افزایش نسبی دما در هفته آتی اظهار کرد: از روز شنبه (۱۲ اسفند) تا اواخر هفته آینده برای بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز (پنجشنبه، ۱۰ اسفند) با توجه به فعالیت سامانه بارشی، در نیمه‌شرقی و مناطقی از مرکز کشور بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در جنوب استان سیستان‌ و بلوچستان و شرق هرمزگان خواهد بود. همچنین به‌تدریج در نوار غربی و جنوبی کشور آسمان صاف خواهد شد.

وی درباره پیش‌بینی وضعیت آب‌و هوا طی ۲۴ ساعت آینده گفت: فردا (جمعه ۱۱ اسفند)، در نوار شرقی کشور، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و در شرق خراسان رضوی بارش برف ادامه خواهد داشت که به تدریج سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

این کارشناس ادامه داد: روز شنبه (۱۲ اسفند)، در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد تداوم دارد و در نیمه‌غربی کشور جوی آرام همراه با روند افزایش دما پیش‌بینی شده است که آسمان غالب مناطق کشور صاف و آفتابی خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی روز یکشنبه (۱۳ اسفند) خاطرنشان کرد: در نیمه شرقی کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما رخ می‌دهد؛ همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی واقع در غرب، جنوب‌غرب، برخی نقاط شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود:روز دوشنبه (۱۴ اسفند) با گذر موج تراز میانی جو از نیمه‌جنوبی کشور، در غرب، جنوب‌غرب، مناطقی از مرکز، جنوب‌، شرق، جنوب‌شرق کشور ابرناکی، رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران درباره وضعیت جوی اواسط هفته آتی گفت: روز سه‌شنبه (۱۵ اسفند)، در شرق استان‌های کرمان و هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی و وزش باد انتظار می‌رود و بعدازظهر این روز این موج از جنوب‌شرق کشور خارج خواهد شد.

ضیاییان همچنین گفت: امروز (پنج‌شنبه، ۱۰ اسفند) در شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و فردا (جمعه، ۱۱ اسفند) در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید گاهی سبب خیزش گردوخاک می‌شود.