چه کار کنیم رب انار خوش رنگ شود / رب انار خانگی / طرز تهیه رب انار خانگی

رب انار خانگی و خوشرنگ درست کنید / صفر تا 100 درست کردن رب انار + دانلود ویدئو

برای درست کردن رب انار لازم نیست به خودتان سختی بدهید.

زندگی رنگی | رب انار یکی از چاشنی های پر طرفدار در بین ایرانی ها است؛ البته شاید فکر کنید درست کردن رب انار کار هرکسی نیست و برای داشتن یک رب انار خوب باید حتماد آن را از یک جای مطمئن تهیه کنید؛ اما واقعیت این نیست و درست کردن رب انار در خانه کار چندان سختی نیست، البته نکاتی وجود دارد که رعایت آنها می‌تواند باعث شود رب انار شما خوشمزه‌تر و ماندگارتر شود.

فوت کوزه گری رب انار

  • از انارهای ترش و رسیده استفاده کنید

انارهای ترش باعث می‌شوند رب شما طعم بهتری داشته باشد. انارهای رسیده نیز آب بیشتری دارند و رب شما غلیظ‌تر خواهد شد.انارها را دانه کنید. برای دانه کردن انار، می‌توانید از دستگاه دانه‌گیر انار استفاده کنید. اگر دستگاه دانه‌گیر ندارید، می‌توانید انارها را از وسط نصف کنید و دانه‌ها را با قاشق یا دست خارج کنید.

  • آب انارها را بگیرید

می‌توانید از آبمیوه‌گیری یا مخلوط‌کن برای گرفتن آب انارها استفاده کنید. اگر آبمیوه‌گیری ندارید، می‌توانید آب انارها را با دست بگیرید. برای این کار، انارهای دانه‌شده را در یک پارچه توری بریزید و با فشار دست، آب آنها را بگیرید.

  • آب انار را بجوشانید

آب انار را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید آب انار به جوش آید و سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید به مدت 2-3 ساعت بجوشد. در حین جوشیدن، کف روی آب انار را با قاشق جمع کنید.

  • رب انار را صاف کنید

بعد از اینکه آب انار به اندازه کافی غلیظ شد، آن را از صافی رد کنید تا پوست و هسته‌های آن جدا شوند.

  • رب انار را در شیشه‌های تمیز و خشک بریزید

رب انار را در شیشه‌های تمیز و خشک بریزید و درب آنها را محکم ببندید. رب انار را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

نکات اضافی

  • برای اینکه رب انار شما غلیظ‌تر شود، می‌توانید آن را در فر بپزید.

برای این کار، رب انار را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید رب انار به جوش آید و سپس شعله را خاموش کنید. رب انار را در یک ظرف پیرکس بریزید و در فر از قبل گرم شده با دمای 150 درجه سانتیگراد به مدت 2-3 ساعت قرار دهید. در حین پخت، رب انار را هر 30 دقیقه یک بار هم بزنید تا ته نگیرد.

  • برای اینکه رب انار شما رنگ تیره‌تری داشته باشد، می‌توانید به آن کمی زعفران اضافه کنید.
  • اگر می‌خواهید رب انار شما خوشمزه‌تر شود، می‌توانید به آن کمی نمک و فلفل اضافه کنید.
بازار