شروع بارش های سیل آسا از یکشنبه / هشدار به 4 استان

سازمان هواشناسی نسبت به وضعیت آب و هوایی در روزهای اینده هشدار داد.
آب و هوا

زندگی رنگی به نقل از سازمان هواشناسی| سازمان هواشناسی کشور نسبت به وضعیت آب و هوایی از یکشنبه تا سه شنبه هشدار داد که بیشترین هشدار شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان و شرق مازندران تعلق داشت.

طبق گزارشی که سازمان هواشناسی منتشر کرد، سامانه بارشی از یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ شروع می شود و سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ به پایان خواهد رسید.

در این گزارش نسبت به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال گیلان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان، شرق مازندران هشدار داد و سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ گیلان، غرب مازندران شاهد سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی خواهیم بود.

این سازمان همچنین به مردم توصیه کرد، از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند و در سفرهای برون شهری احتیاط کنند.

همچنین ترک فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر نیز توصیه شده است.

این سازمان به دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی آماده باش داد.