استادیوم آزادی / خراب شدن استادیوم آزادی / عکس استادیوم آزادی / بیوگرافی استادیوم آزادی

استادیوم آزادی داغون شد + عکس

عکس جدیدی که از وضعیت اسفبار استادیوم آزادی منتشر شد موجب حسرت بسیاری از مردم شد.
استادیوم آزادی

زندگی رنگی | استادیومی که زمانی در منطقه حرف اول را می زد حالا انقدر چهره رنجور و خسته ای دارد که حتی نگاه به عکس آن اشک هر وسطن دوستی را در می آورد . این عکسی از آخرین وضعیت استادیوم 100 هزار نفره آزادی منتشر شد که احساس تاسف همگان را برانگیخت.

وب سایت طرفداری درباره این وضعیت استادیوم آزادی می نویسد: " در روزگاری که ژاپن و کره جنوبی خودشان را از فوتبال آسیا جدا کرده‌اند و بازیکن به تیم‌های بزرگ دنیا منتقل می‌کنند، در ایامی که 5 لیگ معتبر جهان به‌واسطه کوچ ستاره‌هایشان به لیگ عربستان کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفته‌اند و سرمربی لیورپول از تصمیم‌سازان فوتبال درخواست می‌کند تا تدبیری برای مهار دلارهای این غول آسیایی بیاندیشند، چرخ‌های زنگ‌زده لیگ باشگاهی ایران امروز به حرکت می‌افتد و قرار است دیدار قهرمان سه‌گانه فوتبال ایران، تیمی که همین سه سال قبل نایب‌قهرمان آسیا شد، بدون حضور تماشاگر برگزار شود."

در ادامه این گزارش آمده است : " در روزهایی که رقبای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، هر فوق‌ستاره‌ای در دنیای فوتبال را که میلشان بکشد جذب می‌کنند، عکس‌هایی از ورزشگاه آزادی در فضای مجازی منتشر می‌شود که دل هر عاشق فوتبالی را به درد می‌آورد. حتی آن‌هایی که از چند فرسخی ورزش فوتبال هم رد نمی‌شوند با تماشای این تصاویر سری به نشانه تأسف تکان می‌دهند و لب به دندان می‌گزند.اولین ورزشگاه بین‌المللی فوتبال ایران حال و روزگار خوبی ندارد. در تمام سال‌هایی که کشورهای آسیایی ورزشگاه‌های کوچک و بزرگ می‌ساختند، ما دلخوش بودیم به همین ورزشگاه آزادی و حالا این استادیوم پیر باید یکی دو ماه دیگر این چنین زشت و عریان میزبان ستاره‌های بزرگ فوتبال دنیا باشد. کمی به عکس‌ها نگاه کنید. ورزشگاهی که احتمالا قرار است مدتی دیگر از امثال کریستیانو رونالدو و سادیو مانه میزبانی کند، به چنین وضعیتی افتاده و نخاله‌های روی سکوها شرایطش را به سمتی پیش برده‌اند که حتی سیما نیز نمی‌تواند نماهایی زیبا که هیچ حتی متوسط از سکوهای آن پیدا کند و پخش بازی پرسپولیس و آلومینیوم نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد."

بیوگرافی استادیوم آزادی

ورزشگاه آزادی تهران که پیش از انقلاب ۱۳۵۷ با نام ورزشگاه آریامهر شناخته می‌شد، ورزشگاه ملّی و بزرگترین ورزشگاه ایران است. این ورزشگاه برای میزبانی بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ که در تهران برگزار می‌شد، ساخته شد. این ورزشگاه در واقع بخشی از مجموعهٔ ورزشی آزادی است؛ که بازی‌های خانگی تیم ملی فوتبال ایران و همچنین دو تیم بزرگ پایتخت‌نشین استقلال و پرسپولیس در این ورزشگاه برگزار می‌شود.

طبق گزارشی که در مهرماه سال ۱۳۹۲ در بلیچر رپورت منتشر شد، ورزشگاه آزادی در میان ۲۰ ورزشگاه برتر جهان جای گرفت. همچنین این ورزشگاه برای مدت زیادی در رسانه‌های مطرح جهان از جمله گاردین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های جهان مطرح بود.

ورزشگاه آزادی تهران از نظر استانداردها و ضوابط کنفدراسیون فوتبال آسیا دارای نمره A است.

12 خبر روز