طرز تهیه کیک و شیرینی / کیک با پف زیاد / کیک تولد

این کیک خوشمزه را برای جشن و میهمانی درست کن + طرز تهیه

به مناسبت عید غدیر دستور یک کیک فوق العاده خوشمزه را برای شما اینجا گذاشتیم که کام‌تان همیشه شیرین باشد.
طرز پخت کیک

دولسه dulce به معنای شیرین، لِچه leche به معنای شیر و معنی لغوی ترکیب دولسه دِلِچه dulce de leche شیر شیرین شده است که به دو ماده اصلی این سس کاراملی یعنی شکر و شیر اشاره دارد. کاربرد اصلی دولسه دلچه در فیلینگ، کیک، نان، کوکی، تارت و انواع طعم دهنده می باشد و شما می توانید به راحتی این کیک را تهیه کنید و به کمک یک همزن دستی مواد را باهم ترکیب کنید و یک کیک فوق العاده با شیر عسلی تهیه کنید و بهتر است از یک قالب ترجیحا شیفون ۲۰ الی ۳۰ سانتی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک دولسه دلچه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.


مرحله اول: تهیه دولسه دلچه

برای تبدیل شیرعسلی به دولسه دلچه، یک قابلمه را با آب شیر پر کنید و قوطی را به صورت خوابیده در قابلمه قرار دهید به نحوی که آب حتما ۳ تا ۵ سانت بالای قوطی باشد. قابلمه را روی شعله زیاد قرار دهید تا به نقطه جوش برسد سپس شعله را ملایم کنید تا برای ۱ تا ۴ ساعت قوطی در آب بجوشد. هر نیم ساعت مقداری آب جوش به قابلمه اضافه کنید که آب تبخیر شده جبران شود و حتما بالای قوطی چند سانت آب باشد، بهترین تایم برای داشتن یک دولسه دلچه خوشرنگ ۳ تا ۴ ساعت است. بعد از این زمان قوطی را از آب خارج کنید تا کاملا خنک شود سپس درب آن را باز کنید و در شیشه بریزید و در یخچال برای چند روز نگهداری و مصرف کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

کره و روغن را در تابه ریخته و ذوب کنید. به جای روغن مایع میتوانید از ۵۰ گرم کره استفاده کنید یعنی در مجموع ۱۰۰ گرم کره سپس آرد، بکینگ پودر و نمک را سه بار الک کنید. تخم مرغ های به دمای محیط رسیده و وانیل را در حد مخلوط شدن بزنید. دولسه دلچه را اضافه کرده در حد مخلوط شدن بزنید. روغن و کره ذوب شده را اضافه و مخلوط کنید.

مرحله سوم: پخت کیک دولسه دلچه

مواد خشک را اضافه و مخلوط کنید. در آخر آب داغ را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن بزنید. مایه را در قالب که با کره چرب و آرد پاشی کرده اید بریزید و برای حدود ۱ ساعت در فر یک ربع گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید و به دلخواه با دولسه دلچه و ترافل و… تزیین و سرو کنید.

فوت وفن های دستور پخت کیک دولسه دلچه

اگر به طعم کاراملی دولسه دلچه علاقه ندارید و تمایل دارید کیک شیرعسلی بپزید، نیازی به جوشاندن قوطی نیست و می توانید شیرعسلی را مستقیم به کیک اضافه کنید.برای پخت در فر برقی باید دما را روی ۱۶۰ قرار دهید.می توانید بجای کره از مارگارین استفاده کنید.