علت سکسکه چیست؟/ درمان سکسکه /آیا سکسکه خطرناک است؟

سکسکه نشانه چیست؟/ درمان فوری سکسکه

وقتی به سکسکه می‌افتیم علاوه بر آنکه خوردن و آشامیدن برایمان سخت می‌شود این وضعیت باعث کلافگی و عصبانیت‌مان نیز می‌شود که لازم است هرچه سریعتر مرتفع شود البته گاهی اوقات کار به جای باریک می‌کشد و طولانی شدن این وضعیت سلامت بدن را به خطر می‌اندازد.
سکسکه خطرناک است؟

سکسکه (Hiccups) یک اختلال بی خطر و شایع بین تمام افراد است. زمانی که یک گرفتگی یا اسپاسم در دیافراگم رخ می‌دهد، نفس توسط طناب‌های صوتی یا همان گلوت بسته می‌شود. بسته شدن موجب حبس شدن نفس و تولید یک صدا می‌شود. وقتی این حالت به صورت مکرر اتفاق می‌افتد و حرف زدن فرد را بریده بریده می‌کند تحت عنوان سکسکه شناخته می‌شود.

هنگام سکسکه چطور ان را بند بیاوریم؟

نفس عمیق بکشید، آن را برای 10 ثانیه نگه دارید، سپس بدون بازدم، هوای بیشتری بگیرید و آن را برای 5 ثانیه دیگر نگه داریددر آخـــــر، باز هم بدون بازدم تا جایی که میتوانید هوای بیشتری به دهان بگیرید و دوباره برای 5 ثانیه دیگر آن را نگه دارید و سرانجام هوا را بیرون دهید و به صورت نرمال نفس بکشید

این کار باعث میشود تا دیافراگم (عضلات زیر ریه) بی حرکت شود و از اسپاسم جلوگیری میکند ؛ دکتر لوک موریس و همکارانش در دانشگاه پزشکی نیویورک این آزمایش را روی 30 بیمار تست کردند و سکسکه همگی آنها بند آمد.

چه زمانی سکسکه کردن خطرناک می‌شود؟

سکسکه علت و زمینه‌ی ایجاد یک بیماری نیست. به همین دلیل خطرناک نیست و جای نگرانی ندارد. اما به طور طبیعی سکسکه بعد از چند دقیقه از بین می‌رود. اگر در صورتی‌که بعد از گذشت ۲۴ ساعت همچنان ادامه داشته باشد و به انجام اقدامات رفع کننده واکنشی نشان ندهد به آن سکسکه مقاوم گفته می‌شود.

در مواردی هم ممکن است سکسکه بیشتر از یک ماه طول بکشد و با اقدامات خانگی ایمن قابل برطرف شدن نباشد. این شیوه‌ی بروز سکسکه خطرناک است و از احتمال وجود یک مشکل در بدن فرد خبر می‌دهد که فورا باید نسبت به درمان دارویی و تشخیص دقیق مشکل اقدام نمود.

بندرت امکان مداوم شدن سکسکه برای چند ماه یا چند سال وجود دارد اما اگر این حالت پیش بیاید و بیماری زمینه ساز مشخص نشود، علاوه بر ایجاد خستگی و آزار فرد کاهش وزن هم اتفاق می‌افتد.