عوارض قورت دادن آدامس / جویدن آدامس

اگر آدامس را قورت دهیم چه اتفاقی می افتد؟/ 3 عوارض خطرناک قورت دادن آدامس

شاید فکر کنید فقط بلعیدن یا قورت دادن یک آدامس هیچ مشکلی ندارد و به راحتی هضم می شود امااین مطلب را بخوانید تا متوجه شوید چه عوارض خطرناکی در کمین همین قورت دادن ساده وجود دارد.
آدامس

زندگی رنگی | مطالعات اخیر نشان می دهد که معده می تواند مانند سایر غذاها آدامس را هضم کند. اما این بدان معنا نیست که بلعیدن آدامس اشکالی ندارد. دکتر سارا میسلی متخصص گوارش توضیح می دهد که چرا بلعیدن منظم آدامس خطرناک است و حتی در برخی موارد نیاز به مراجعه به بیمارستان دارد.

هنگامی که آدامس را قورت می دهید، مانند هر غذای دیگری وارد معده شما می‌شود. با این حال، از آنجایی که معده برای تجزیه مواد خام آدامس طراحی نشده است، ممکن است پردازش آدامس بیشتر طول بکشد. این بدان معنی است که آن‌ها ممکن است بیشتر از سایر غذاها در معده شما بمانند. با این حال، این ایده که آدامس سال ها در بدن شما باقی می ماند یک افسانه رایج است. در واقع، آدامس در نهایت مانند هر غذای دیگری از سیستم شما خارج می شود ، اما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد .

خطرات بلع آدامس چیست؟

در حالی که بلعیدن آدامس بی خطر تلقی می شود، اما برخی از عوارض جانبی احتمالی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

1- انسداد گوارشی:

در موارد نادر، آدامس بلعیده شده می تواند باعث انسداد گوارشی، به ویژه در کودکان شود. اگر سابقه انسداد گوارشی یا تنگی روده دارید، بهتر است از بلعیدن آدامس خودداری کنید.

2-درد شکم:

آدامس حاوی قند الکل سوربیتول است که می تواند در برخی افراد باعث نفخ، گاز و اسهال شود. اگر به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مبتلا هستید، ممکن است متوجه شوید که آدامس علائم شما را بدتر می کند.

3- توپ مو:

اگر آدامس زیاد بجوید، ممکن است توده ای از آدامس جویده شده در معده خود تشکیل دهید که به آن "توپ مو" می گویند. این معمولاً بی ضرر است، اما می تواند باعث درد شکم و تهوع شود. در بیشتر موارد، توپ مو به طور طبیعی از بدن عبور می کند. با این حال، در موارد نادر، ممکن است نیاز به برداشتن جراحی باشد.

هشدارهای جدی درباره بلعیدن آدامس

  • آدامس را به طور کامل بجوید:

قبل از بلعیدن، آدامس را تا حد ممکن بجوید تا به هضم آن کمک کند.

  • از بلعیدن آدامس های بزرگ خودداری کنید:

آدامس های بزرگ هضم آنها دشوارتر است و خطر انسداد را افزایش می دهد.به کودکان زیر 3 سال آدامس ندهید: کودکان خردسال در معرض خطر خفگی با آدامس هستند.

  • اگر درد شکم شدید، تهوع یا استفراغ دارید، مصرف آدامس را متوقف کنید:

اینها می تواند علائم انسداد گوارشی باشد.

بازار