میکروب معده چیست؟

8 علائم مهم میکروب معده / علائم میکروب معده در کودکان چیست؟

میکروب معده در طول سال‌ها کار خود را انجام می‌دهد و در طی مدت زمان زیادی می‌تواند باعث ایجاد زخم‌هایی در دستگاه گوارش افراد شود. در صورتی که مشکلات گوارشی ناشی از وجود هلیکو باکتری‌ها درمان نشود، در مراحل بعد حتی می‌تواند باعث ایجاد سرطان‌ در معده شود که صدمات جبران ناپذیری را به افراد وارد می‌سازد.

زندگی رنگی | میکروب معده به عنوان یکی از عوامل موثر در ایجاد التهاب و زخم در دیواره معده شناخته می‌شود. این میکروب با نام علمی Helicobacter pylori شناخته می‌شود. اکثر افرادی که این میکروب را در سیستم گوارشی خود دارند، علائمی ندارند. اما در برخی افراد می‌تواند به التهاب معده (گاستریت) یا زخم معده و اثنی عشر (اول معده) منجر شود که با علائمی همچون درد شکم، سوزش و احساس سیری زودرس بعد از خوردن مواجه می‌شوند.

به عنوان راه‌های تشخیصی، تست‌های مختلفی برای شناسایی این میکروب وجود دارد، از جمله آزمایش خونی، آزمایش تنفسی، و آزمایش مدفوع. درمان نیز اغلب شامل دوره‌های آنتی‌بیوتیک و داروهای ضد اسید معده می‌شود.

میکروب معده ممکن است از طریق مختلف به بدن انسان منتقل شود، از جمله از طریق آب و غذا، تماس مستقیم با شخص دیگری که این میکروب را دارد، یا همچنین از طریق اجسامی مانند ظروف غذایی آلوده.