کوروش کمپانی از کجا سبز شد؟ / دردسر جدید برای سلبریتی ها

ماجرای کوروش کمپانی چیست و از کجا سبز شد؟

زندگی رنگی به قل از تجارت نیوز| «کوروش کمپانی» در ابتدا خود را بزرگ‌ترین مرجع تعمیرات موبایل در ایران معرفی کرده و در یک سال گذشته اقدام به پیش فروش و واردات موبایل با شعار حذف واسطه و عرضه آیفون ۲۰ میلیون تومانی کرده بود.

▫️ماجرای عرضه آیفون ۱۳ از حدود یک سال قبل به چالش بازار ۳ میلیارد دلاری ایران تبدیل شده، در آن مقطع مقرر شد تا ضمن ممنوعیت ورود آیفون ۱۴ به بالا، واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار (از جمله آیفون ۱۳) صرفا از طریق رویه رانتی واردات در مقابل صادرات خود انجام شود.

▪️این موضوع منجر به ورود بازیگران ناشناخته و احتمالا فرصت طلب به بازار آیفون و سایر موبایل‌های لوکس شد. مدتی بعد واردات آیفون‌های ۱۴ و بالاتر به صورت کلی ممنوع گردید و حالا مشخص شده با وجود خارج شدن آیفون ۱۳ از خط تولید نزدیک به یک میلیارد دلار از این مدل وارد کشور شده است.

مردم کجا و چطور شکایت کنند

همه کسانی که تبلیغات کرده‌اند، در این ماجرا مسئولیت حقوقی دارند

▪️امید سلیمی بنی، حقوق‌دان: واقعیت این است که همه کسانی که تبلیغات کرده‌اند، در این ماجرا مسئولیت حقوقی دارند. مسئولیت حقوقی یعنی می‌شود به‌طرفیت آنها هم دادخواست داد و یک راه آن است که می‌توان سلبریتی‌ها یا صداوسیما را به‌علت وارد کردن ضرر و زیان و بابت مسئولیت مدنی، تعقیب حقوقی کرد.

▫️راه نهایی، شکایت حقوقی است. بسته به‌قراردادی که مردم با این شرکت دارند، باید از دادگاه بخواهند شرکت مجبور شود به‌تعهداتش عمل کند. اگر فروشنده تعهد کرده موبایل خاصی را به‌قیمت مشخصی به‌خریداران بدهد، باید از او بخواهند تعهدش را انجام دهد یا جنس را تحویل دهد.