3 علت اصلی بدمزه شدن دهان در صبح

اگر دهان شما هم مزه تلخی دارد حتما این مطلب را بخوانید.

زندگی رنگی | مزه بد دهان در هنگام صبح و بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب به چند علت بستگی دارد:

1. **کمبود تولید آب دهانی**: در طول شب، تولید ترشحات آب دهانی کاهش می‌یابد. زمانی که ما خوابیده‌ایم، تولید ترشحات آب دهانی کاهش می‌یابد و این باعث می‌شود که میزان باکتری‌ها در دهان افزایش یابد و بوی بد دهان تشکیل شود.

2. **خشکی دهان**: زمان خوابیدن، بدون آب خوردن، ممکن است دهان خشک شود که این همچنین باعث افزایش باکتری‌ها و بوی بد دهان می‌شود.

3. **تجمع باکتری‌ها**: طول شب، بدن ما زمان دارد تا آب دهان را به طور طبیعی شستشو کند و باکتری‌ها را از دهان دور کند. اما زمان خوابیدن، این پروسه کمتر اتفاق می‌افتد و باعث تجمع بیشتر باکتری‌ها می‌شود که بوی بد دهان را تشدید می‌کند.

برای کاهش بوی بد دهان صبح، مراقبت از بهداشت دهانی مهم است. این شامل مواردی مانند شستشوی دهان و دندان‌ها، استفاده از مسواک و نخ دندان، و مصرف مایعات بیشتر در طول روز است. همچنین، مصرف قند و غذاهای با بوی تند و تیز می‌تواند بوی دهان را تشدید کند، بنابراین تغذیه سالم نیز مهم است. در صورتی که مشکل بوی بد دهان به طور مداوم و شدید ادامه دارد، ممکن است بهتر باشد که به دندانپزشک یا پزشک مراجعه کنید تا علت احتمالی را بررسی و درمان کنید.