راز گران شدن ناگهانی خودرو فاش شد

پشت پرده افزایش ناگهانی قیمت خودرو مشخص شد.

زندگی رنگی | یک استاد دانشگاه و کارشناس صنعت خودرو گفت: مگر قرار نبود برای سال 1404، یک میلیون صادرات خودرو داشته باشیم؟ چرا کسی نمی‌پرسد صادرات خودروهایتان به کجا رسیده است؟! چرا واردات را راحت انجام می‌دهند، اما نمی‌توانند صادرات انجام دهند؟! شاید برای اینکه باید برای صادرات در بازار رقابتی امروز جنگید، دانش داشت و روابط بین الملل بلد بود! اما واردات کاری ندارد، پول در جیبت باشد، واردات کن! گویی جایگاه‌ها عوض شده! معاون توسعه صادرات است اما پُز واردات می‌دهد!

به گزارش گروه اقتصاد و درآمد، داوود منظور - رئیس سازمان برنامه و بودجه، اولین مقام دولتی بود که پس از ماه‌ها سکوت، نسبت به واردات خودرو لب به انتقاد گشود و گفت: «فرض می‌کنیم که سال آینده ۲ تا ۳ میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود. اما می‌دانیم به‌ صلاح نیست که منابع ارزی کشور را به واردات خودرو اختصاص دهیم، درحالی که داخل کشور ظرفیت تولید ۱.۵میلیون دستگاه خودرو را داریم.»

هر چند بعد از این اظهارات، بسیاری واردات خودرو را منتفی دانستند، اما یک روز بعد، مهدی ضیغمی - معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت، با واکنش نسبت به سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: «مسیر دولت تغییر نکرده و سخنان مطرح‌شده به این معنا بود که باید برای واردات خودرو در بودجه ارزی پیش‌بینی شود، زیرا اگر مطابق برنامه واردات انجام نشود، ناترازی به دنبال خواهد داشت.»