غذا بدون گوشت و مرغ / غذای محلی/ غذا با بادمجان

غذا چی بپزم؟ / این غذای محلی مازندرانی با طعم عالی را حتما درست کنید

خورش ملاقورمه مازندرانی یک غذای محلی بسیار خوشمزه و لذیذ را با کمترین هزینه و کمترین زمان درست کن.
خورش ملاقورمه مازندرانی

غذاهای مدرن هرچقدر هم لذیذ باشند اما جای غذاهای سنتی و محلی را نمی‌گیرند از آنجایی که غذاهای شمالی طرفدار زیادی دارد اینجا برای شما یک غذای مازندرانی با طعم و مزه عالی داریم.

طرز تهیه خورش ملاقورمه مازندرانی برای 4 نفر را بصورت مخصوص و ویژه برایتان قرار دادیم. با مطالعه طرز تهیه خورش ملاقورمه مازندرانی ، شما بسادگی می توانید این غذای خوشمزه را برای عزیزانتان تهیه کرده و با آنان میل کنید.

با بادمجان چی درست کنم ؟

با مطالعه دستور و طرز تهیه خورش ملاقورمه مازندرانی مشاهده می کنید که از گوجه فرنگی ، تخم مرغ ، بادمجان ، سیر و مقدری سبزی معطر تشکیل شده است. این غذای خوشمزه بر پایه بادمجان و گوجه طبخ می گردد.

کوفته مرغ با سس بادمجان

شما می توانید با مطالعه طرز تهیه خورش ملاقورمه مازندرانی ، یک غذای اصیل مازندرانی را برای عزیزانتان طبخ و تهیه نمایید.


دستور تهیه

بادمجان ها را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. یک کاسه آب و نمک آماده کنید و بادمجان ها را به مدت 2 ساعت داخل آن قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود. سپس آن را آبکش کنید.

دو قاشق غذاخوری روغن را داخل یک قابلمه روی حرارت متوسط گرم کنید و سپس بادمجان ها را تفت دهید. بعد از اینکه بادمجان ها سرخ شد، سبزی را اضافه کرده و تفت دهید.

سیر، پیازداغ، گوجه فرنگی، نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین و آبغوره را همراه یک پیمانه آب داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید. خورش را روی حرارت کم قرار دهید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید تا کاملا پخته شود.

نکات مهم و ترفندها

در مرحله آخر تخم مرغ ها را داخل خورش بریزید و درصورت لزوم کمی نمک به آن اضافه کنید. صبر کنید تا تخم مرغ کاملا سفت شود و خورشت جا بیافتد.

شما می توانید این خورش را به همراه برنج یا نان سرو کنید.

بازار