تتوی بدن / کجای بدن نمی توان تتو زد / ضرر تتوی بدن

7 ناحیه ممنوعه بدن برای تتو

تتوی بدن در کل دنیا طرفداران زیادی دارد اما باید این نکته را بدانند که این 7 ناحیه را هیچگاه تتو کنند.
تتوی بدن

زدگی رنگی | تتو یا خالکوبی در سال‌های اخیر بیش از پیش محبوب شده است. آمارها حاکی از آن است که ۴۳ درصد از مردم برای نشان دادن علاقه به عزیزان خود و ۳۷ درصد برای همراه شدن با مد روز بدن خود را تتو می‌کنند.

با این حال، پزشکان و تتوآرتیست ها می‌گویند نقاطی از بدن وجود دارند که بهتر است هرگز در آنها تتو انجام ندهید.

در ادامه ۷ نقطه از بدن که بهتر است هرگز برای تتو انتخاب نکنید آورده‌ایم.

۱. آرنج

متخصصان، تتو روی آرنج را توصیه نمی‌کنند زیرا تثبیت جوهر در این ناحیه دشوار است. علاوه بر این، پوست ناحیه آرنج بسیار ضخیم است و نیاز به ضربات بیشتری دارد؛ به این معنی که تتو آرتیست باید زمان بیشتری را با سوزن و دستگاه تتو در آنجا صرف کند.

همچنین احتمال زیادی وجود دارد که اگر آرنجتان را بعد از تتو چرب نگه ندارید، خالکوبی‌تان به سرعت محو شود.

۲. زیر بغل

زیربغل یکی از دردناک ترین مکان‌ها برای خالکوبی است. درد تتو زیربغل می‌تواند بسیار شدید باشد و احتمالا این روند برایتان غیر قابل تحمل خواهد بود.

۳. پشت زانو

ناحیه پشت زانوها بسیار حساس است و پایانه های عصبی زیادی دارد. درنتیجه هربار که تتو آرتیست سوزن دستگاه را در این ناحیه فرو می‌کند ممکن است به شدت احساس ناراحتی کنید.

۴. دست و انگشتان

دست و انگشتان مکان‌های محبوبی برای خالکوبی هستند، اما کارشناسان می‌گویند اولا تتو روی دست‌ها و انگشتان توصیه نمی‌شود. زیرا این دو جا عموما مناطق باز هستند و قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی تتو تأثیر زیادی می‌گذارد و می‌تواند منجر به محو شدن تتو شود.

به‌علاوه تتو روی انگشتان اغلب به محض بهبودی محو می‌شود.

۵. قفسه سینه

مطمئنا تتو روی قفسه سینه می‌تواند ظاهر زیبایی داشته باشد، اما درد خالکوبی روی قفسه سینه بسیار زیاد است و بعد از زیر بغل در رتبه دوم قرار دارد.

۶. صورت

علاوه بر پوست حساس و وجود انبوهی از پایانه های عصبی در این ناحیه، تتو آرتیست ها می‌گویند که تتو روی صورت تنها برای دو تا سه سال تضمین شده است.

اما اگر اصرار دارید که روی صورتتان تتو داشته باشید، استفاده روزانه از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

۷. مچ و ساق پا

نواحی مچ و ساق پا به راحتی به‌وسیله کفش و جوراب ساییده می‌شوند و به همین دلیل، تتو می‌تواند به سرعت رنگ خود را از دست بدهد. همچنین، از نظر درد، این ناحیه تقریبا هم‌رده با قفسه سینه محسوب می‌شود.